ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق بررسی های صورت گرفته، سرعت اینترنت در روزهای جاری با افت مواجه بوده و برخی کاربران اختلالاتی در این زمینه را گزارش کرده اند.
به گزارش تسنیم، به نظر می رسد که سرعت این روزهای اینترنت ثابت بخش خانگی و به خصوص اینترنت همراه با کندی مواجه شده است و همین امر باعث کلافگی مردم شده است.

طبق گزارشات مردمی که به تسنیم رسیده، اختلال در برخی برنامه های کاربردی اینترنتی و همچنین قطعی اینترنت همراه در بعضی از ساعات روز، در هفته­­ اخیر بیشتر شده است که به نظر می رسد با توجه به کم شدن محدودیت هایی که اخیرا در شبکه اعمال شده بود، این اختلالات بیشتر مربوط به زیرساخت های فنی باشد. علی رغم اتصال به اینترنت برخی از اپلیکیشن هایی که تا هفته های گذشته محدودیت در اتصال به پایگاه های داده نداشته اند، با کندی عجیبی روبرو شده اند.

همچنین گفتنی است طبق بررسی های صورت گرفته متوسط سرعت بارگیری اینترنت تلفن های همراه در روز های گذشته از Mbps 43.74 به Mbps 41.08 رسیده است که حاکی از افت سرعت در این روزها دارد.

همچنین گفتنی است سرعت اینترنت بخش خانگی (ثابت) نیز با افت 1Mbps مواجه بوده است.

اگر چه با شروع رفتارهای جانب دارانه­ برخی اپلیکیشن های امریکایی در اغتشاشات داخل کشور و برهم زدن نظم عمومی برخی محدودیت ها بر این اپلیکیشن ها اعمال شد اما چند وقت پیش عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد برای اخلال در این اپلیکیشن ها، پهنای باند را کاهش داده است، گفت: پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. ما این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنیم. بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها است، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت عادی تامین می‌کنیم.

همچنین عیسی زارع‌پور، در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره کندی اینترنت در روزهای گذشته، گفت: در بخش سخت افزارها خصوصا تجهیزات شبکه اتفاقات مثبت و خوبی افتاده است به صورتی که برخی از این تجهیزات قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارند، همچنین ما اولویت های بومی سازی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز کشور را با همکاری وزارت صنعت معدن تجارت اعلام کردیم.

وی افزود: اختلالات جزئی در روزهای گذشته به وجود آمده بود که هم اکنون به طور کامل این مشکلات رفع شده است و اگر تست کنید دیگر اختلالی وجود ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">