ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلانتری‌های مجازی در کشور راه‌اندازی می‌شود

| دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: به منظور توسعه هرچه بیشتر ارائه خدمات قضایی و انتظامی و تسهیل در امور مراجعه کنندگان، قرار است کلانتری های مجازی در سطح کشور راه اندازی شود که هم اکنون مطالعات این طرح آغاز شده است.

سردار محمد شرفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مهمترین دلایل این طرح تسهیل در ارائه خدمات به مردم با رویکرد کاهش مراجعات حضوری و تغییر روش ارائه خدمات از حالت فیزیکی به الکترونیکی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اقدامات و مطالعات انجام شده درنظرداریم در آینده نزدیک ابتدا بخشی از کلانتری های سطح کشور را که بیشتر درگیر ارائه خدمات هستند، به صورت مجازی راه اندازی کنیم.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تصریح کرد: با اجرای این طرح مردم می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در کلانتری یا پاسگاه پلیس، از منازل خویش درخواست های خود را اعلام کنند و پس از دریافت کد رهگیری پیگیر خواسته های خویش باشند.

* بازآمایش ایستگاه های بازرسی
سردار شرفی با بیان اینکه به لحاظ مسایل جغرافیایی باید بسیاری از ایستگاه های بازرسی کشور تغییر مکان دهند، اظهار داشت: بازآمایش ایستگاه های بازرسی در سطح کشور نیز از دیگر بحث های مطالعاتی در دست اقدام است چراکه از سال های قبل ایستگاه های بازرسی در مناطق خاصی مستقر شده اند که امروزه دیگر موضوعیت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور بنا داریم ساختارهای انتظامی را به خصوص در مناطق حاشیه نشین با رویکرد شاخص های امنیت و ایجاد طرح های انتظام بخشی برنامه ریزی کنیم.
سردار شرفی با بیان اینکه طرح های مطالعاتی در دست اقدام و تغییر در سیستم های موجود از اولویت های پلیس پیشگیری ناجا است، گفت: در این خصوص مطالعات خاصی را با هماهنگی وزارت کشور، استانداران و فرمانداران با رویکرد بازآمایش تعداد ایستگاه های بازرسی از نظر کمی و کیفی در دست اجرا داریم.
وی اظهار داشت: اکنون 114 ایستگاه بازرسی موثر در تامین امنیت و مبارزه با قاچاق کالا در خارج از مناطق شهری داریم که در صورت تامین به موقع منابع مالی در اجرای این طرح بازآمایش خواهند شد.
سردار شرفی با بیان اینکه از اساسی ترین اقدامات ما بحث تامین امنیت جامعه است که در این زمینه اجرای طرح های خاصی را پیش بینی کرده ایم، افزود: از دیگر اقدامات در دست اجرا نصب دوربین های سیار به لباس های نیروهای اجرایی انتظامی در کلانتری ها است که در حال حاضر حدود پنج هزار دستگاه در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و بخشی در فرودگاه های کشور توزیع و مورد استفاده قرار گرفته است.

  • ۹۷/۰۶/۱۲

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">