ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ازدستگیری فردی که با طراحی درگاه جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت:‌ مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه و با ثبت شکایاتی اعلام کردند که مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است. یکی از مال باختگان پرونده در اظهارات خود به ماموران گفت که قصد خرید یک دستگاه یخچال را داشته و در فضای مجازی مشغول جست‌وجو شده که با یک سایت فروش فوق العاده لوازم خانگی به صورت اقساط و بدون چک و ضامن را مشاهده کرده است. این فرد وارد سایت شده و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه یخچال خریداری کرده است و برای پیش پرداخت نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را از طریق درگاه موجود در همان سایت پرداخت کرده است اما با هشدار تراکنش ناموفق مواجه شده است. 

وی با بیان اینکه شاکی دقایقی بعد متوجه برداشت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابش شده است، گفت: اظهارات دیگر شاکیان نیز مشابه اظهارات همین فرد بود و تمام آنها پس از مراجعه به سایت مذکور و مشاهده شرایط خرید اقلام، نسبت به خرید اقدام کرده‌اند و در ادامه نیز مبالغی از حساب آنان برداشت شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده و متوجه شدند همه مال‌باختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند. در ادامه نیز ماموران با بررسی همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده این سایت شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم ، ماموران مجوزهای لازم برای دستگیری این فرد را از مقام قضایی دریافت کرده و در ادامه با انجام یک عملیات پلیسی متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتای تهران بزرگ، وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت:‌این فرد پس از حضور در پلیس فتا و مشاهده مستندات موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرده و گفت که با ایجاد یک سایت فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی سوژه‌های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان و برداشت از حساب آنان کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

  • ۰۱/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">