ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری بانکی در امارات با هوش مصنوعی

| دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۵:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیران یک بانک در امارات متحده عربی از طریق یک صدای تقلید شده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی فریب خورده و ۳۵ میلیون دلار را به کلاهبرداران تحویل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رجیستر، مدیر یک بانک در امارات متحده عربی پس از آنکه با فردی که وانمود می‌کرد مدیر یک شرکت تجاری است، تماس تلفنی گرفت قانع شد که ۳۵ میلیون دلار از حساب این شرکت را در اختیار افرادی بگذارد که بعداً مشخص شد کلاهبردار هستند.

بررسی‌های بعدی نشان داد صدای پخش شده از پشت تلفن متعلق به مدیر آن شرکت نبوده و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تقلید شده و به همین علت مدیر بانک نتوانسته متوجه جعلی بودن صدای مذکور شود. با توجه به اینکه شرکت یادشده قبلاً ایمیل‌هایی را برای بانک اماراتی ارسال کرده و از برنامه‌ریزی خود برای استفاده از پول برای یک خرید جدید خبر داده بود، مدیر بانک نسبت به تقاضای انتقال ۳۵ میلیون دلار حساس نشده بود. بانک حتی برای هماهنگ کردن این فرایند یک وکیل را استخدام کرده بود.

امارات برای رسیدگی به پرونده این کلاه برداری از وزارت دادگستری آمریکا تقاضای کمک کرده و بر اساس اسناد دادگاه که اولین بار در اختیار نشریه فوربس قرار گرفت، جنایتکاران از فناوری جعل عمیق صوتی برای شبیه سازی صدای مدیر شرکت یادشده استفاده کرده‌اند.

مقامات اماراتی خواستار دریافت اطلاعات دو حساب بانکی در آمریکا شده‌اند که بیش از ۴۰۰ هزار دلار از مبالغ مسروقه به آنها منتقل شده است. بررسی‌ها حاکیست حداقل ۱۷ نفر در این کلاهبرداری دست داشته‌اند.

  • ۰۰/۰۷/۲۶

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">