ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری به سبک فیشینگ در دزفول

| يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی دزفول در خصوص کلاهبرداری اینترنتی به سبک فیشینگ به شهروندان هشدار داد.

در کلاهبرداری به سبک فیشینگ ، فرد کلاهبردار همانند یک ماهیگیر از طریق تلفن و یا اینترنت و با اصول روانشناسی اعتماد فرد مورد نظر را جلب کرده و به اصطلاح وی را صید می کند.

به گزارش ایرنا سرهنگ احمد چنداز روز یکشنبه ضمن هشدار نسبت به رواج فیشینگ پیامکی در دزفول گفت : کلاهبرداران اینترنتی با ایجاد اعتماد کاذب ، افراد را تحریک کرده و اطلاعات بانکی ،شناسنامه ای ، رمز عبور و اطلاعات حریم خصوصی را از طریق تلفن در اختیار می گیرند.

وی با اشاره به روش دیگر کلاهبرداری از این طریق گفت:در کلاهبرداری صوتی مجرم خود را به عنوان شخصی مورد اعتماد و نماینده موسسه یا شرکتی معتبر معرفی کرده و اطلاعات مهم را از طریق تلفن دریافت می کند.

فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به اینکه فیشینگ پیامکی در شهرستان دزفول رایج تر است اظهار کرد:در این شیوه پیامی به ظاهر از سوی بانک ، موسسه و یا شرکت ارسال می شود و به بهانه های مختلف از جمله برنده شدن و گرفتن جایزه از مخاطب در خواست اطلاعات حساب بانکی می شود.

سرهنگ چنداز افزود:در برخی موارد نیز با کشاندن افراد پای دستگاه عابر بانک به روش های مختلف از جمله انتخاب زبان انگلیسی و یا زدن کد اقدام به کلاهبرداری می کنند ضمن اینکه کلاهبرداران سکه های تقلبی نیز از همین روش استفاده کرده و با ارسال پیامک در یک معامله سوری سکه های تقلبی را به آنها تحویل داده و به ازای آن مبالغ هنگفتی پول تحویل می گیرند.

وی به شهروندان هشدار داد از دادن هر گونه پاسخ و همکاری با افراد ناشناس و ارائه اطلاعات بانکی و دارایی شخصی خودداری کرده و در صورت نیاز جهت ارایه اطلاعات بانکی به صورت تلفنی سعی کنند اصالت و هویت فرد تماس گیرنده و ارتباط درست با آنها محرز شود.

  • ۹۴/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">