ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده به‌تازگی 4 کلاه‌بردار را شناسایی کرده که به کمک یک طرح پانزی جیب 100 هزار سرمایه‌گذار بین‌المللی را خالی کردند.
به گزارش سایبربان؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) چهار نفر را به دلیل نقش آن‌ها در طرح پانزی جهانی ارزهای دیجیتال که بیش از 100 هزار سرمایه‌گذار در سراسر جهان را فریب داده، متهم کرده است. این طرح بیش از 295 میلیون دلار بیت کوین جذب کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده می‌گوید باشگاه تجارت سکه (Trade Coin Club) یک طرح پانزی رمز ارزی است.

دوور تورس براگا (Douver Torres Braga)، جف پارادایس (Joff Paradise)، کلیونالانی آکانا تیلور (Keleionalani Akana Taylor) و جاناتان تتراولت (Jonathan Tetreault) ظاهراً در باشگاه تجارت سکه شرکت داشته‌اند؛ باشگاهی با طرح پانزی تقلبی که بیش از 82 هزار بیت کوین به ارزش 295 میلیون دلار در آن زمان از بیش از 100 سرمایه‌گذار جهانی جمع‌آوری کرده است.

این رگولاتوری توضیح داد که براگا این باشگاه را ایجاد و کنترل می‌کرده و افزود که برنامه بازاریابی چند سطحی، به سرمایه‌گذاران وعده حداقل بازده روزانه 0.35% از فعالیت‌های تجاری یک ربات تجاری دارایی‌های رمزنگاری ادعایی را می‌دهد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده با اشاره به اینکه این طرح از سال 2016 تا 2018 عمل کرده است، در ادامه توضیح داد: گفته می‌شود که براگا سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را به نفع خود و برای پرداخت به شبکه‌ای از مروجین باشگاه تجارت سکه در سراسر جهان، ازجمله پارادایس، تیلور و تتراولت، جمع‌آوری کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده ادعا کرده است که براگا به‌تنهایی حداقل 8396 بیت کوین از مبالغ سرمایه‌گذاری شده، پاراداریس 238 بیت کوین، تیلور 735 بیت کوین و تتراولت 158 بیت کوین دریافت کرده‌اند.

دیوید هیرش، رئیس بخش دارایی‌های رمزنگاری و سایبری بخش اجرای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده، اظهار داشت: ما ادعا می‌کنیم که براگا از این باشگاه برای سرقت صدها میلیون دلار از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان و غنی‌سازی خود با سوءاستفاده از علاقه آن‌ها در سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال استفاده کرده است. برای اطمینان از اینکه بازارهای ما منصفانه و ایمن هستند، به استفاده از ردیابی بلاک چین و ابزارهای تحلیلی برای کمک به ما در تعقیب افرادی که مرتکب تقلب در اوراق بهادار می‌شوند، ادامه خواهیم داد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده همچنین ادعا کرده است که براگا و پارادایس مقررات ضد تقلب و ثبت اوراق بهادار را نقض کرده‌اند. پارادایس علاوه بر این، مقررات ثبت کارگزار-فروشنده قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است. در همین حال، تیلور مقررات ثبت اوراق بهادار و کارگزاری را نقض کرده است. این شکایت به دنبال معافیت دستوری، انفصال از حقوق و مجازات‌های مدنی است.

رگولاتور اوراق بهادار همچنین شکایت دومی را مبنی بر اینکه تتراولت مقررات ثبت اوراق بهادار و کارگزاری را نقض کرده است، ارائه کرده است. او بدون اعتراف یا رد اتهامات، با رفع اتهام موافقت کرده است.

  • ۰۱/۰۸/۱۶

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">