ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلیات آیین‌نامه VOIP تصویب شد

| شنبه, ۱ مرداد ۱۳۸۴، ۱۱:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرکل طرح و مهندسى مراکز سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: با کلیات این آیین‌نامه‌ى VOIP موافقت شده اما اختلاف نظراتى در راستاى اعطاى مجوز VOIP وجود دارد که آیا این مجوز به تعداد محدودى از شرکت‌ها واگذار شود و یا محدودیتى در تعداد شرکت‌ها وجود نداشته باشد.
مهندس ”لطف‌الله سبوحی” در گفت‌وگو با(ایسنا)، با اشاره به این که کلیات آیین‌نامه‌ى VOIP به تایید رسیده است، اظهار داشت: تا کنون سرویس‌هاى بین‌الملل به صورت انحصارى در اختیار مخابرات و شرکت زیرساخت قرار داشت، اما بر اساس تصمیم‌گیرى‌هاى صورت گرفته این کار با ارائه‌ى مجوز به بخش خصوصى سپرده خواهد شد تا نسبت به ورود و خروج ترافیک ارتباطات اقدام کنند.
وى تصریح کرد:‌ طبق آخرین اطلاعات با کلیات این آیین‌نامه موافقت شده،‌ اما بروى این مساله که آیا مجوز VOIP به تعداد محدودى از شرکت‌ها اعطا شود و یا تعداد آن نامحدود باشد اختلاف نظراتى وجود دارد.
وى افزود: در صورت محدود بودن تعداد شرکت‌ها کار به شکل مناقصه یا مزایده دنبال خواهد شد، اما اگر محدودیت برداشته شود، طبیعى است که شرکت‌ها مى‌تواند با توجه به شرایط مطرح شده نسبت به ترمینیشن و ارجینیشن اقدام کنند.
وى خاطرنشان کرد: در هر دو صورت مبلغى به عنوان پیش پرداخت سالیانه براى تضمین به مخابرات پرداخت خواهد شد، این مبلغ در صورتى که تعداد دریافت کنندگان مجوز محدود باشند، بیشتر و با برداشته شدن محدودیت کمتر خواهد بود.
وى افزود: شرکت‌هاى دریافت کننده‌ى مجوز VOIP براى فعالیتشان از بستر مخابرات استفاده خواهند کرد، در نتیجه باید با توجه به سرمایه‌گذارى‌هایى که مخابرات براى ایجاد زیرساخت انجام داده، مدل اقتصادى تعیین گردد تا منافع مخابرات نیز با توجه به آن حفظ شود.
وى با تصریح بر این نکته که تنها بحث منافع در این میان مطرح نیست، اظهار داشت: مردم مى‌خواهند به این شرکت‌ها اعتماد کنند در نتیجه شرکت‌ها هم باید نسبت به تعهدات خود در قبال مردم پاسخگو باشند. زیرا مردم مجموعه‌ى مخابرات را مى شناسند و شرکت‌ها هم به عنوان عواملى از مخابرات مجوز دریافت مى‌کنند.
وى با اشاره به اختلاف نظرها پیرامون ایجاد محدودیت در تعداد شرکت‌ها براى دریافت مجوز VOIP افزود: بحث اعطاى مجوزهاى اینچنینى در اکثر کشورها به صورت محدود انجام مى‌شود اما با گسترش بازار مى‌توان نسبت به افزایش تعداد شرکت‌ها اقدام کرد.
وى با تاکید بر این مساله که بحث مجوز VOIP توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویى دنبال مى‌شود، گفت: بحث ترمینیشن و اورجینیشن در سطح بین‌المللى با توجه به این که از شبکه‌ى زیرساخت و مخابرات انجام مى‌شود، باید با هماهنگى کامل شرکت زیرساخت صورت گیرد.
وى افزود: بحث‌هاى کارشناسى در این رابطه در حال انجام است و نهایتا وزارت ارتباطات و مخابرات در این مورد تصمیم‌گیرى و نتیجه را ابلاغ مى‌کنند.
وى درخاتمه تصریح کرد: فکر نمى‌کنم بازار VOIP به اندازه‌اى بزرگ باشد که بخواهد فرضا میان 20 شرکت، تقسیم شود و به عنوان مثال اگر هم تعداد محدود دو یا سه شرکت مجوز دریافت کنند، پس از اتمام زمان مجوز فعالیت که سه تا پنج سال عنوان شده، شرکت‌هاى دیگرى مى‌توانند با شرایط بهتر جایگزین شوند.

  • ۸۴/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">