ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کیفیت تلفن همراه وزیر را به مجلس کشاند

| چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۸۵، ۰۶:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

سلیمانی‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و طهماسبی وزیر صنایع و معادن با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به سئوالات جمعی از نمایندگان مجلس پاسخ دادند.

رمضانعلی صادق‌زاده عضو کمیسیون صنایع با اعلام این مطلب به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به سئوال اسماعیل گرامی‌مقدم نماینده‌ی بجنورد از وزیر فناوری اطلاعات با بیان این‌که سئوالات وی در رابطه با سه موضوع بود گفت: گرامی‌مقدم در خصوص کنسرسیوم ایرانسل و ترکسل از وزیر سئوالاتی پرسیده بود.

وی تصریح کرد: گرامی‌مقدم در رابطه با روند شکل‌گیری این کنسرسیوم پس از تصویب قانون مجلس و چگونگی انصراف از ترکسل به MTN آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از کنسرسیوم دوم با توجه به این‌که این قرارداد در زمان سلیمانی امضاء شد از وزیر سئوالاتی پرسید.

صادق‌زاده اظهار داشت: با آن که وزیر اعلام کرد کلیه کارهای این مسئله در دوران وزیر قبلی صورت گرفته اما گرامی‌مقدم از توضیحات وزیر قانع نشد چون اصل قرارداد در زمان سلیمانی امضاء شده و باید مسئولیت آن را بپذیرد و به همین جهت سئوال نماینده بجنورد به صحن علنی فرستاده شد.

وی درخصوص سئوال دوم گرامی‌مقدم از سلیمانی‌، تصریح کرد: نماینده بجنورد در خصوص کارکنان دفاتر مخابراتی از وزیر سئوال کرد، با توجه به این‌که ما در بودجه‌ی سال 84 ، 50 میلیارد تومان و در بودجه‌ی سال 85، 50 میلیارد تومان برای این کارکنان تصویب کرده‌ایم تا آنها از حداقل دستمزد براساس قانون کار برخوردار و بیمه شوند ولی متأسفانه این مسئله در این دو سال اجرایی نشد.

صادق‌زاده با اشاره به صدور بخش‌نامه‌ای به دفاتر مخابراتی استان‌ها در این خصوص از سوی وزارتخانه گفت: با وجود این‌که این بخش‌نامه هنوز اجرایی نشده است و با توجه به توضیحات وزیر، ولی گرامی‌مقدم از پاسخ وزیر قانع نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص سئوال گرامی‌مقدم در رابطه با کیفیت تلفن‌های همراه خاطرنشان کرد: با توجه به قول وزیر در زمان‌های مختلف در رابطه با ارتقاء تلفن همراه، متاسفانه هنوز کیفیت تلفن‌های همراه پایین است و هیچ نظارتی از طریق سازمان تنظیم مقررات بر روی اپراتور اول نیست.

وی افزود: با وجود توضیحات وزیر مبنی بر کارگروه‌های فنی برای ارتقاء، ولی متأسفانه کیفیت تلفن‌های همراه به حد لازم نرسیده است و گرامی‌مقدم پس از توضیحات وزیر تاکید کرد که شما تنها افزایش کمی را مطرح می‌کنید و بهتر است کیفیت موجود را ارتقاء دهید، به همین جهت از پاسخ وزیر قانع نشد و سئوال به صحن رفت.

صادق‌زاده با اشاره به سئوالات رجایی نماینده‌ی اراک و حق‌شناس نماینده‌ی بندرانزلی از وزیر صنایع و معادن، تصریح کرد: رجایی سئوالاتی در خصوص منطقه انتخاباتی خود پرسید و حق‌شناس نیز درخصوص قیمت خودرو و تکلیفی که در تبصره 13 به این وزارتخانه داده شده بود، سئوالاتی پرسید که دو نماینده با توضیحات وزیر قانع نشدند و سئوالات به صحن رفت.

وی در خصوص سئوال استکی نماینده اصفهان در رابطه با عزل و نصب‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: استکی در این خصوص در گذشته از وزیر سئوالاتی کرده بود که در کمیسیون قانع نشد و به صحن فرستاده شد که در آنجا هم قانع نشد و مجددا به کمیسیون برگشت داده شد که ما روز گذشته این مسئله را در کمیته مخابرات بررسی کردیم تا گزارش کمیته پس از بررسی از طریق کمیسیون به صحن ارائه شود.

صادق‌زاده افزود: استکی معتقد است در برخی عزل و نصب‌ها که در وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده از افراد مسئله‌دار استفاده شد که وزیر تاکنون نتوانسته این نماینده را در خصوص عزل و نصب‌ها قانع کند.

  • ۸۵/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">