ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آخرین روزهای مدیریتش در یک گاف بزرگ، وعده راه اندازی پست خصوصی در کشور را داده است.
 این در حالی است که دو اپراتور خصوصی پست اول و دوم در روزهای پایانی سال 96 مجوز فعالیت به عنوان پست خصوصی را دریافت کرده و وی در سال 1398 شخصا اولین اپراتور خصوصی کشور با عنوان «پست اول» که از زیرمجموعه های شرکت تیپاکس است را افتتاح و در جریان بازدید از بندرخشک پیشگامان از برند «پارسی پست» به‌عنوان نام تجاری اپراتور خصوصی دوم رونمایی کرده است.!


وی که در سال 98  و در همایش رونمایی رسمی از پروانه فعالیت اولین اپراتور خصوصی پست ایران (پست اول) حضور پیدا کرده بود در سخنانی در مورد خصوصی سازی پست اظهار کرده بود: « باید از همین روز اول به دنبال رقابت با شرکت پست باشید و بر این مسئله تأکید کنید که تصمیم دارید بازار پست را از آن خود کنید و خدمات بهتری به مردم ارائه دهید. اصلاً نگرانی نداشته باشید. ‌شرکت پست اصلاً رقیب شما نیست، این شرکت تنها یکسری وظایف حاکمیتی بر عهده دارد. شرکت «پست اول» هم بنا بر یک تدبیر برای سپردن امور مردم به دست مردم در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ به دنیا آمده است ».
 
وی در جریان رونمایی از برند دومین اپراتور خصوصی پست ایران (پارسی پست) نیز ابراز امیدواری کرد:«با آزادسازی فعالیت های پستی در قالب خصوصی سازی و مشارکت مردم امکان ارائه خدمات بهینه از سوی اپراتورها به مردم بیش از گذشته فراهم گردد.»
 
با این همه و در کمال تعجب، وی روز دوشنبه هفته گذشته  در آیین افتتاح سیستم مکانیزه سورتینگ مرسولات پستی فارس در اظهارنظری عجیب اعلام کرد: «فرآیند صدور مجوز فعالیت پست خصوصی ظرف یک هفته آینده نهایی می‌شود و پروانه فعالیت پست خصوصی در کشور صادر خواهد شد».
این در حالی است که آذری جهرمی در مراسم افتتاحیه اولین اپراتور خصوصی کشور در تابلوی یادگاری این افتتاحیه با عبارت « پست اول، تولدت مبارک»، رسما راه اندازی پست خصوصی در کشور را اعلام کرده بود.
در حالی که دو اپراتور خصوصی پستی در کشور در حال حاضر دارای فعالیت هستند، وعده راه اندازی پست خصوصی آن هم در روزهای آخر مدیریت چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا این امر در راستای فعالیت دو اپراتور قبلی است و یا تنها شعاری تبلیغاتی در روزهای منتهی به خدمت این وزیر جوان به شمار می رود؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">