ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گردهمایی IGF دوشنبه برگزار می‌شود

| شنبه, ۶ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

اولین گردهمایی راهبری اینترنت ‪ IGF‬از روز دوشنبه به مدت چهار روز در شهر آتن پایتخت یونان برگزار می‌شود.

به گزارش منابع اینترنتی، موضوع این گردهمایی که با حمایت سازمان ملل برگزار می‌شود براساس دستور اجلاس جامعه اطلاعاتی تونس "راهبری اینترنت برای توسعه" انتخاب شده است.

حدود یک هزار و ‪ ۲۰۰‬نماینده از بخش دولتی، بخش خصوصی و جامعه دانشمندان و دانشگاهیان و شهروندان در مورد موضوع‌های متنوعی شامل جریان آزاد اطلاعات، تنوع و دسترسی به اطلاعات به تبادل نظر می‌پردازند.

هدف از این گردهمایی که قرار است هر سال برگزار شود، ترویج و تسهیل گفتگوی آزاد و چندجانبه برای اتخاذ سیاستهای مشترک و نیز تاسیس موسسه‌ای است که فعالیت اینترنت را به دور از دخالت دولتها نظارت کند.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی به دنبال اتخاذ اصول و قوانین مشترکی برای فعالیت قانونمند و منضبط اینترنت نیز خواهند بود.

در این گردهمایی در کنار جلسات اصلی ‪ ۳۶‬کارگاه نیز برپا می‌شود.

مراسم افتتاحیه با سخنرانی نخست وزیر یونان آغاز می‌شود و با بحث پیرامون ایجاد زمینه برای اتخاد "خط مشی مشارکتی" در ارتباط با اداره اینترنت در آینده ادامه می‌یابد.

امنیت و آزادی، آزادی بیان، جریان آزاد اطلاعات، عقاید و دانش از موضوع‌هایی است که در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

در مقوله امنیت ایجاد اعتماد و اطمینان از طریق همکاری، به مسئله حفاظت از کاربران در برابر حملات هرزنامه، فیشینگ و ویروس‌ها هم زمان با حفظ حریم خصوصی افراد پرداخته می‌شود.

تنوع و دسترسی، موضوع بحث سومین روز اجلاس است که طی آن درباره ترویج چند زبانی و محتوای محلی، آی‌دی‌ان‪IDN(‬اسامی دامنه‌های اینترنتی) مطالبی ارایه می‌شود.

در مقوله دسترسی، ارتباط اینترنت، سیاست و هزینه شامل هزینه‌های ارتباط با یکدیگر، هماهنگی و استانداردهای همگانی در این گردهمایی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

در آخرین روز گردهمایی بحثهای روزهای گذشته مرور می‌شود و روشهای کاری گردهمایی راهبری اینترنت، بررسی اجلاس بعدی و دستور کار ریودوژانیرو در آخرین روز همایش مشخص خواهد شد.

  • ۸۵/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">