ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گرفتن ودیعه تلفن‌همراه از ابتدا اشتباه بود

| دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه گرفتن ودیعه از مشترکان بابت خطوط تلفن‌همراه از ابتدا اشتباه بود به موبنا گفت: با نگاهی به فرایند واگذاری تلفن‌همراه در تمام دنیا متوجه می شویم که مشترکان فقط حق اشتراک خطوط خود را پرداخت کرده و با تدریج توسعه شبکه، تعرفه مکالمات ارزان شده است.

داوود زارعیان با بیان اینکه ودایع مشترکان پس از خصوصی‌سازی مخابرات نزد این شرکت باقی خواهد ماند، اظهار داشت: این ودایع نزد شرکت خصوصی مخابرات و تابع شرایط فعلی باقی می ماند.

وی با بیان اینکه برای مشترکانی که با ارائه ودیعه از خدمات مخابراتی استفاده کرده‌اند مزایایی در نظر گرفته شده است، به فعال‌سازی ارتباط رومینگ مشترکان این نوع سیم‌کارت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این مشترکان می توانند بدون ودیعه گذاری تا سقف 290هزار تومان از شبکه همراه اول در خارج از کشور استفاده کنند که‌این از جمله مزایای مشترکان دارای ودیعه نزد مخابرات، نسبت به مشترکان جدید این شرکت است.

زارعیان به قطع شدن سیم‌کارت‌های 0910 در صورت عدم پرداخت قبض میان دوره‌ای آن‌ها اشاره کرد و گفت: در حالی که خطوط مشترکان ودیعه دار مخابرات (0912) در میان دوره قطع نمی‌شود.

به گفته وی تعرفه تلفن‌همراه سیم‌کارت‌های دائمی و ودیعه دار همراه اول از سیم‌کارت‌های اعتباری و بدون ودیعه ارزان تر است که‌این نیز یکی دیگر از مزایای این نوع سیم‌کارت‌ها است.

انتخاب برنده‌ اپراتور سوم تا خرداد 88

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاشیم بتوانیم تا خردادماه سال 88 برنده‌ مزایده‌ اپراتور سوم تلفن‌همراه را مشخص کنیم.

محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که امیدواریم مزایده‌ اپراتور سوم تلفن‌همراه در زمستان سال جاری برگزار شود اظهار کرد: بر اساس پروانه اپراتور دوم تلفن‌همراه و به منظور حفاظت از پروانه مذکور تا مهر ماه سال آینده برای صدور پروانه اپراتور سوم محدودیت داریم. وی افزود: بر همین اساس تا مهرماه سال 87، امکان صدور پروانه برای اپراتور سوم تلفن‌همراه وجود ندارد بنابراین با توجه به این موضوع از برنامه پیش‌بینی شده برای برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه عقب نیستیم. معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این که یکی از ویژگی‌های این اپراتور، ارائه نسل سوم تلفن‌همراه است که شاید شرایط آن در خصوص قانون 51درصد تولید داخل، متفاوت‌تر از دیگر اپراتورها باشد اظهار کرد: درخواست ارائه سرویس‌های نسل سوم از سوی دو اپراتور اول و دوم به سازمان رسیده اما به دلیل پیش‌بینی دوره‌ دو ساله‌ حفاظت از این اپراتور در حال حاضر امکان عرضه‌ سرویس‌های فن‌آوری نسل سوم به هیچ اپراتوری غیر از اپراتور سوم عرضه نمی‌شود.

گوشی‌های چینی عرصه را برای تولید داخل تنگ کرده است

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار تلفن‌همراه از آغاز سال 87 تا کنون با دگرگونی‌های جدیدی روبه‌رو شده است محمد بهرامی، با بیان این مطلب گفت: ظهور و عرضه گوشی‌های بسیار ارزان قیمت چینی اما بی‌کیفیت و بدون گارانتی، در شش ماه اول سال جاری، جای گوشی‌های تولید شده‌ایرانی را تنگ کرده است.وی تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند گوشی‌های ارزان قیمت، بی‌کیفیت و بدون گارانتی چینی، پشت ویترین مغازه‌ها مشکلاتی را هم برای حمایت‌ از تولید‌کنندگان داخلی به وجود آورده است.

  • ۸۷/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">