ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش خبرگزاری ها از مشکلات ایرانسل

| دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۸۵، ۰۶:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

در دو روز نخست توزیع سیم‌کارتهای ایرانسل، اپراتور دوم تلفن همراه، برغم اعلام این شرکت به واگذاری بلافاصله سیم‌کارتها در ‪ ۲۰۰‬مرکز، این مراکز با مشکل توزیع سیم کارت روبه‌رو بودند.

مدیرعامل این شرکت ، روز گذشته اعلام کرد که فقط حدود ‪ ۳۰‬درصد از مراکز در توزیع سیم کارتها مشکل داشتند.

"علیرضا قلمبر دزفولی" مدیر عامل ایرانسل ، علت این مشکل را چنین عنوان کرد که چند شرکت طرف قرارداد ایرانسل، سیم‌کارت را در اختیار عاملان توزیع قرار نداده بودند و وعده داد که ظرف روزهای آینده این نقیصه برطرف شود.

این امر باعث شد که تجمع متقاضیان سیم‌کارتهای ایرانسل در مقابل مراکز یادشده، افزایش یابد و چون حداقل در روز شنبه گذشته یعنی نخستین روز توزیع سیم‌کارتهای ایرانسل ، نمایندگیها، کار خود را در نزدیکی ظهر آغاز کردند و به سبب کندی در انجام تشریفات واگذاری مانند ثبت نام و پرکردن فرم اشتراک، متقاضیان دربیرون از این مراکز ساعتها منتظر ماندند.

مسوولان مراکز توزیع می‌گویند می‌توانند به تعداد نامحدود سیم‌کارت ایرانسل سفارش دهند، اما گردانندگان مراکز کوچک و متوسط به این نکته اشاره می‌کنند که به‌علت محدود بودن جا و پرسنل و وقت‌گیر بودن کار ثبت نام، تشکیل پرونده و پر کردن فرم اشتراک توسط متقاضیان، امکان ثبت نام روزانه بیش از ‪ ۱۰۰‬یا حداکثر ‪ ۲۰۰‬نفر (براساس شرایط مراکز توزیع) را ندارند.

همچنین با توجه به اینکه متقاضیان می‌گویند برای واریز مبلغ ‪ ۱۵۰‬هزار تومان وجه سیم‌کارت نیز باید در صفهای طولانی بانکها بایستند و به نظر می‌رسد که مسوولان ایرانسل در برنامه‌ریزی و مدیریت پیش از آغاز فرایند واگذاری سیم‌کارتهای خود دچار مشکل شده و درواقع در عمل، غافلگیر شده‌اند.

دزفولی مدعی شد: ایرانسل تا پایان امسال دو میلیون و ‪ ۳۰۰‬هزار شماره ‪ ۱۵۰‬هزار تومانی تلفن همراه در حدود ‪ ۷۰‬شهر کشور واگذار خواهد کرد.

در همین رابطه ایسنا نیز گزارش داد با گذشت سه روز از آغاز ثبت‌نام سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی در سه شهر تهران، مشهد و تبریز هنوز بسیاری از متقاضیان سیم‌کارت ایرانسل در صف‌های طولانی ایستاده‌اند و برخی از مغازه‌ها به طور غیرقانونی نسبت به ثبت‌نام این نوع سیم‌کارت‌ها اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با آغاز ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ایرانسل صف‌های طویلی در مقابل بیش از 140 مرکز اپراتور دوم در شهر تهران ایجاد شد؛ برخی از مغازه‌ها با چسباندن کاغذی به طور غیررسمی‌ شروع به ثبت‌نام کردند که با گذشت دو روز از آغاز واگذاری سیم‌کارت‌ها، هنوز هم این مراکز فعالیت می‌کنند و این در حالی است که عدنان مصلایی - مدیر روابط عممومی ایرانسل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت:‌ 50 بازرس را به مراکز ثبت نام ایرانسل فرستادیم و در صورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

در روز سوم ثبت‌نام بانک‌ها در مناطق غربی تهران به شدت شلوغ هستند و حتی صف عابربانک‌ها برای گرفتن پول از دستگاه‌های خودپرداز ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ایرانسل به گونه‌ای است که این ازدحام باعث بسته شدن پیاده‌رو‌ها شده است.

ازدحام جمعیت در مقابل مراکز ثبت‌نام و واگذاری سیم‌کارت‌های ایرانسل در غرب تهران هم به چشم می‌خورد، اما صاحبان مراکز خرید، امروز، فردا یا چند روز دیگر را برای واگذاری سیم‌کارت اعلام می‌کردند و در اکثر این مراکز تحویل پول همزمان با سیم‌کارت انجام نمی‌گرفت؛ اما این در حالی است که علیرضا دزفولی - مدیرعامل شرکت ایرانسل - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: تحویل سیم‌کارت، باید همزمان با گرفتن پول انجام شود و دریافت پول به تنهایی خلاف قانون است.

نکته‌ی مثبتی که در سومین روز ثبت‌نام سیم کارت ایرانسل دیده می‌شد، این بود که در تمام مراکز غرب تهران 150 هزار تومان به صورت کامل از متقاضیان اخذ می‌شد؛ این درحالی است که در روزهای اول برخی مراکز توزیع ابتدا مبلغی را به عنوان ودیعه دریافت می‌کرند و در هنگام تحویل سیم کارت مابقی پول را می‌گرفتند.

به گزارش ایسنا، فروشندگان گوشی تلفن همراه که روز‌های خوبی را می‌گذرانند، با ازدحام مشتریان و فروش گوشی مواجه شده‌اند؛ برخی از این مغازه‌ها کاغذی را با عنوان گوشی مناسب تالیا و ایرانسل، را روی شیشه چسبانده بودند که جلب توجه بسیاری می‌کرد و این امر باعث شده بود تا دارندگان سیم‌کارت اپراتور دوم سوال مکرری را از مراکز ثبت نام می‌پرسیدند که این سیم کارت برای چه گوشی‌هایی مناسب است و این در حالی است که طبق گفته‌ی مسوولان ایرانسل، این سیم‌کارت‌ها هیچ تفاوتی با سایر سیم‌کارت‌ها ندارند و با تمامی ‌گوشی‌ها قابل استفاده هستند.

  • ۸۵/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">