ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش قیمت‌گذاری سهام مخابرات منتشر نمی‌شود

| دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۸۷، ۱۰:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از تعیین حجم مبنای سهام مخابرات در آینده‌ای نزدیک و عدم انتشار گزارش‌های مربوط به قیمت‌گذاری سهام این شرکت خبرداد و پیش‌بینی کرد با عرضه 5 درصد از سهام مخابرات عظیم‌ترین و بیشترین استقبال در تاریخ سرمایه‌گذاری رقم بخورد.

غلامرضا کرد زنگنه در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به عرضه قطعی سهام شرکت خابرات در روز شنبه آینده در خصوص تعیین حجم مبنای سهام هفتمین شرکت مشمول اصل 44 اظهار داشت: ظرف یکی دو روز آینده حجم مبنای سهام شرکت مخابرات تعیین و اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا امکان عرضه 5 درصدی و بیش از 2 میلیارد سهام مخابرات وجود دارد یا خیر گفت: براساس برآوردهای موجود هر تعداد سهم مخابرات عرضه شود به راحتی به فروش خواهد رسید و با توجه به ابراز تمایل متعدد سرمایه‌گذاران برای خرید سهام این شرکت، پیش‌بینی می‌شود در روز شنبه عظیم‌ترین و بیشترین استقبال در تاریخ سرمایه گذاری رقم بخورد.

کرد زنگنه در برابر دیگر پرسش فارس در خصوص واکنش سازمان خصوصی‌سازی به درخواست شرکت بورس مبنی بر انتشار گزارش‌های مربوط به نحوه قیمت‌گذاری سهام مخابرات جهت روشن شدن اذهان عمومی اظهار داشت: با مدیران شرکت بورس تواق شد که این گزارش‌ها منتشر نشود چرا که با توجه به ارایه تمام اطلاعات مالی و ترازنامه و سود و زیان شرکت مخابرات امکان تجزیه و تحلیل این شرکت برای همگان وجود دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انتشار این گزارش‌ها روش قیمت‌گذاری سهام در بورس را زیر سوال خواهد برد چرا که قیمت سهام از طریق بازار و بوسیله مکانیزم‌ عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که این نوع کشف دارای ریسک بوده و در برخی کشورها سهام شرکت‌ها در عرضه‌های اولیه تا 18 برابر قیمت تعیین شده به فروش می‌رسد.

  • ۸۷/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">