ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش نماینده مجلس از سفر به آفریقای جنوبی

| دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس از عملیاتی شدن پروژه اپراتور دوم تلفن همراه در شهریور سال جاری خبر داد.

حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در باره سفر هیئت پارلمانی به آفریقای جنوبی به منظور بررسی قرار دارد "ایران‌سل" اظهار داشت: در این سفر هشت‌روزه اعضای هیئت که به همراه جمعی از مسولان ایرانی طرف قرارداد انجام شد از شرکت MTN طرف قرارداد آفریقایی کنسرسیوم ایران سل بازدید شد.

وی تصریح کرد: شرکت MTN که اخیرا شرکتی به نام Invescom را در 11 کشور خاورمیانه خریداری کرده یک شرکت موفق در حوزه تلفن همراه است که هم اکنون در 21 کشور خدمات اپراتوری تلفن همراه ارایه می‌کند که عمدتا این کشورها عربی و آفریقایی هستند.

وی گفت: در این دیدار و بازدید ابعاد کار ونحوه شروع عملیات توسط شرکت افریقایی توضیح داده شده و طرف ایرانی نیز به انتقال تکنولوژی تاکید کرد و این موضوع بانظر مثبت آنان مواجه شد که حداکثر ساخت تجهیزات در داخل صورت می‌گیرد.

کاتوزیان افزود: شرکت MTNهم اکنون درحال راه‌اندازی تاسیسات و تجهیزات خود در داخل کشور است و شرکت‌های همکار اطراف این قرارداد مشخص شده‌اند.

طبق قرارداد ایران‌سل شرکت MTN که اپراتور دوم تلفن همراه در ایران است قرار است طی 11 سال ، 15 میلیون تلفن همراه را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بدهند.

کاتوزیان همچنین از بازدید ازشرکت SaSol توسط هیات مذکور خبر داد وگفت: شرکت مزبور جزء شرکت دنیاست که از ذغال‌سنگ محصولات متنوع پتروشیمی تولید می‌کند و هم اکنون در عسلویه با شرکت پتروشیمی ایران ، سرمایه‌گذرای مشترک دارد .

وی گفت: شرکت SaSol درایران قرار است از گاز طبیعی محصولات پتروشیمی تولید کنند که اواخر پاییز سال جاری عملیاتی خواهدشد.

وی از سرعت عمل پایین در هر دو قرارداد انتقاد کرد و گفت: هردو شرکت از نظر توانمندی‌ها وروش کار قابل تحسین هستند و کار آنها توام با موفقیت بوده اما به نظر می‌رسد که باید سرعت عمل بیشتری بکار گرفته شود تا از منابع استفاده بهینه صورت گیرد.

کاتوزیان همچنین از تقدیر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با برخی مقامات آفریقای جنوبی از موضع‌گیری‌ این کشور در باره پرونده هسته‌ای ایران خبر داد و گفت: مقامات افریقای جنوبی معتقد بودند که جمهوری اسلامی در روزهای سخت رژیم آپارتاید، این کشور راحمایت کرده و به همین دلیل آفریقای جنوبی نیز رفتار اروپایی‌ها نسبت به پرونه هسته‌ای ایران را نامناسب می‌دانند.

  • ۸۵/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">