ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گسترش خدمات بانکی آنلاین و گرایش بیشتر مشتری ها به دریافت این گونه خدمات به ویژه از طریق تلفن های همراه خود در انگلیس سبب شده است که هر روز شمار بیشتری از شعب بانک ها در این کشور اروپایی بسته شود.

به گزارش ایرنا، گسترش خدمات آنلاین بانکی در انگلیس همانند بسیاری از کشورهای جهان، به این معنا است که دیگر مشتریان نیازی به حضور فیزیکی در شعبه های بانک برای انجام دادن کارهای بانکی خود ندارند و می توانند از خدمات بانکی در اینترنت، تلفن همراه و تلفن های ثابت استفاده کنند.
براساس تحقیق صورت گرفته از سوی انجمن مصرف کنندگان ( ویچ) که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، از ژانویه سال 2015 میلادی تا دسامبر سال 2016 میلادی، در کل یکهزار و 46 شعبه بانک توسط 7 بانک در انگلیس بسته شده اند.
براساس گزارش 'ویچ'، این تعداد شعب تعطیل شده معادل یازده درصد از کل شعبه های این بانک های انگلیسی از جمله 'اچ اس بی سی'، 'بانک سلطنتی اسکاتلند( آر بی اس)، 'لویدز'، 'بارکلیز'، 'کو- پراتیو'( بانک تعاونی) و 'استاندر' است.
این گزارش موید آن است که بانک های 'اچ اس بی اس' ، 'آر بی اس'، 'لویدز'، 'بارکلیز' و 'کوپراتیو ' با تعطیل کردن به ترتیب 321 شعبه، 191 شعبه، 180 شعبه، 132 شعبه و 117 شعبه ، در صدر بانک های یاد شده هستند.
321 شعبه تعطیل شده توسط 'اچ اس بی اس'، معادل 27 درصد از کل شعب این بانک بین المللی در انگلیس شمرده می شود.
تعطیلی 117 شعبه توسط بانک 'کوپراتیو'، نیز به معنای متوقف شدن فعالیت 53 درصد از کل شعب این بانک در انگلیس است.
بانک لویدز نیز اعلام کرده است که قصد دارد با سرعت بخشیدن به برنامه بستن شعبه هایش تا سال 2017 میلادی، شمار این گونه شعب را به 200 مورد برساند که معادل بیش از 14 درصد از کل شعب این غول بانکی است.
در همین حال به گفته انجمن مصرف کنندگان، در سال گذشته میلادی، 56 درصد از افراد بالغ در بریتانیا، کارهای بانکی خود را از طریق آنلاین انجام داده اند.
اگرچه این انجمن عنوان کرده است که همچنان در حدود 20 میلیون فرد بالغ انگلیسی همچنان از انجام دادن فعالیت های بانکی خود از طریق آنلاین اجتناب می کنند که آنها یا قادر به این کار نیستند و یا شخصا تمایلی به آن ندارند.
براساس برخی آمارهای دولتی منتشر شده همچنان در حدود 8.6 میلیون نفر از جمعیت بالغ انگلیس که عمدتا افراد فقیر و سالخورده هستند، به اینترنت دسترسی ندارند.
هرچند به گفته این نهاد غیردولتی، شماری از شعب بانک های تعطیل شده در جنوب غرب انگلیس، ولز و اسکاتلند قرار داشته اند که نسبت به سایر نقاط بریتانیا به لحاظ برخورداری از شبکه های آنلاین مطمئن و نیز درآمدی در موقعیت ضعیف تری قرار دارند.
بر اساس برخی از تحلیل های صورت گرفته، بیش از 90 درصد تعطیلی شعب بانک های انگلیسی در مناطقی از انگلیس رخ داده که متوسط درآمدهای خانوارها کمتر از 39 هزار و 42 دلار در سال بوده است.
در این میان بانک 'اچ اس بی اس ' اعلام کرده است که علت بستن شمار قابل توجهی از شعبه هایش این است که بیشتر مشتری های آن در حال حاضر عملیات بانکی خود را از طریق اینترنت و تلفن های همراه هوشمند صورت می دهند.
یک سخنگوی 'اچ اس بی اس ' گفته است: مراجعه حضوری به شعب این بانک تا 40 درصد کاهش یافته و هم اکنون 93 درصد از تماس های صورت گرفته با این بانک، از طریق تلفن، اینترنت یا تلفن همراه تکمیل می گردد. ضمن اینکه 97 درصد از دریافت های پول هم از طریق دستگاه های خودپرداز انجام می شود.
وی عنوان کرده است که اولویت بانک 'اچ اس بی اس ' ایجاد بهترین دسترسی برای مشتری هایش و ارتقای سطح توانمندی بانک برای پاسخ به این نیازهاست.
هر چند در پشت بسته شدن این شعب بانکی در انگلیس بحث صرفه جویی در هزینه ها و کاستن از شمار کارکنان بانک ها و همچنین عدم توازن در ارایه خدمات بانکی میان مناطق ثروتمند و محروم این کشور نیز وجود دارد.
براساس برخی تحلیل های صورت گرفته احتمال بسته شدن شعب بانک های بزرگ در جنوب غرب ولز نسبت به جنوب شرق انگلیس یا لندن، 3 برابر بیشتر است.
در این میان انجمن بانکداران انگلیس ( بی بی ایی) نیز در حال به روز کردن دستورالعمل هایی برای بستن شعب بانک ها در این کشور است.
به گفته این نهاد بانکی، هدف از این دستور العمل، ارایه تضمین جهت دادن آموزش های لازم به کارکنان این بانک ها و نیز اطلاع رسانی به موقع به مشتری ها قبل از بستن شعب بانک ها است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">