ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: شبکه‌های اجتماعی هم فرصت محسوب می‌شوند و هم تهدید و فیس بوک هم از این دسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "حمید شهریاری" معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در نشست خبری که در مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: کمیته استفاده از مصادیق مجرمانه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فیس بوک را محدود و آن را از مصادیق مجرمانه دانسته است.

وی در این خصوص ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی هم فرصت محسوب می‌شوند و هم تهدید، چرا که فیس بوک یک شبکه ارتباط گسترده انسانی ایجاد کرده که امکان کشف ارتباط جدید را برای مردم میسر می‌کند.

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: ما با تکنولوژی مخالف نیستیم، با فساد مخالفیم.

وی با اشاره به تهدیدهایی که از جانب فیس بوک به کشور وارد می‌شود، گفت: تجمیع اطلاعات ملی که در اختیار شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه قرار می‌گیرد، می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیاری برای کشور شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ معاون قوه قضائیه تصریح کرد: ما در یک جنگ نرم با نظام سلطه قرار داریم و چنانچه شبکه‌های اجتماعی خارجی راضی شوند که ملاحظات ما را نیز در نظر بگیرند، می‌توانیم دسترسی به آن را آزاد کنیم.

وی تصریح کرد: ساده انگاری شبکه‌های اجتماعی تنها توسط برخی ساده لوحان صورت می‌گیرد و ما باید با دیدی عمیق به این مسئله نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: راه‌های جلوگیری از فسادهای شبکه‌های اجتماعی این است که در ابتدا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود که این شبکه‌ها با سرعتی بالا در اختیار کاربران قرار گیرد و همچنین شبکه‌های مشابه با شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز شکل گیرند.

  • ۹۲/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">