ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

‪ ۹۰‬درصد فیلترینگ را بخش خصوصی انجام می دهد

| شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس دفتر اینترنتی دادستانی تهران گفت:اکنون حدود ‪ ۹۰‬درصد بخش خصوصی کار فیلترینگ سایت‌های اینترنتی را انجام می‌دهند.
"علی رضا طوسی" امروز طی سخنانی در سمینار بررسی مسایل فیلترینگ سایت های اینترنتی که امروز ‪ ۳۰‬اردیبهشت برگزار شد، افزود: درسال ‪ ۸۰‬مقام معظم رهبری دستور دادند که شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فیلترینگ سایت‌های اینترنتی‌اقدام کند.
وی ادامه داد: به همین دلیل در سال ‪ ۸۰‬کمیته تعیین مصادیق راه اندازی شد و تا سال ‪ ۸۲‬کمیته تعیین مصادیق در این خصوص کار جدی انجام نداد.
وی تصریح کرد: در سال ‪ ۸۲‬که دادسرای عمومی و انقلاب راه اندازی شد، موضوع اینترنت که باید مورد بررسی قرار گیرد مطرح شد و در سال ‪ ۸۳‬نظارت و کنترل مراکز ارایه‌دهنده اینترنتی آغاز شد.
طوسی بیان داشت: پس از آنکه تمامی ‪ISP‬ها کنترل شدند ، مشخص شد که حدود ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬مرکز به صورت غیر مجاز در زمینه خدمات اینترنتی فعالیت می‌کردند و برخورد با این مراکز که به صورت غیر مجاز به ارایه خدمات اینترنت و تلفن اینترنتی مشغول بودند، آغاز شد.
وی یادآور شد: البته اکنون نیز تعدادی مراکز به صورت غیر مجاز به ارایه اینگونه سرویس‌ها مشغول هستند.
وی با اشاره به اینکه دروازه‌های مجازی کشور حدود ‪ ۳۸‬مرکز (‪ (ICP‬است، افزود: از جرایم اینترنتی می‌توان به اشاعه فحشا، توهین به مقدسات و ارایه محتوایی که به نظام، مردم، اسلام و انقلاب ضربه بزند، اشاره کرد.
رییس دفتر اینترنتی دادستانی تهران اظهار داشت: همچنین از دیگر جرایم اینترنتی می‌توان به متخلفینی که به راه اندازی سایت‌های غیر مجاز اقدام می کنند اشاره کرد.
وی بیان داشت: شاکیان خصوصی و پرونده‌هایی که در زمینه اینترنت به ما ارجاع می‌شود و شامل توهین ، کلاهبرداری و بسیاری موارد دیگر است، نیز توسط دفتر اینترنتی دادستانی تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در پایان این سمینار همچنین نشست پرسخ و پاسخ نیز برگزار شد که در آن مسایل فیلترینگ سایت‌های اینترنتی و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

  • ۸۵/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">