ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات, پیش‌‏بینی کرد: تا پایان سال جاری 10 میلیون سیم‌‏کارت تلفن همراه توسط اپراتورهای اول ، دوم و تالیا واگذار شود.
دکتر محمد سلیمانی ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این‌‏که زودتر از موعد مقرر 7 میلیون سیم کارت ثبت نامی را به متقاضیان واگذار می‌‏کنیم، اظهارداشت: اگر مشکلات پیمانکاری نداشته باشیم و پیمانکاران کارهایشان را به خوبی انجام دهند، برای ارایه سیم‌‏کارت‌‏های 360 هزار تومانی حتی زودتر از پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

وی، با بیان این‌‏که اپراتور دوم ایران‌‏سل, طبق پیش‌‏بینی‌‏هایی که انجام داده است, حدود 2 میلیون سیم کارت تا پایان سال واگذار می‌‏کند و تالیا نیز واگذاری یک میلیون سیم کارت را در برنامه دارد، تصریح کرد: شاهد ارایه 10 میلیون سیم کارت تا پایان سال جاری خواهیم بود که به این ترتیب ضریب نفوذ تلفن همراه به بیش از دو برابر افزایش می‌‏یابد.

دکتر سلیمانی، در خصوص وضعیت شرکت ایران‌‏سل به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه در کشور و ابهامات و شایعات در خصوص واگذاری و یا عدم واگذاری سیم‌‏کارت‌‏های 120 هزار تومانی این شرکت در شهریورماه سال جاری ، گفت: اجرای پروژه بزرگی مانند اپراتور دوم در کشور ساز و کار اجرایی گسترده ، قوی و تجربه قابل توجهی را می‌‏طلبد که به نظر نمی‌‏رسد, این پروژه مشکلاتی از این بابت داشته باشد.

وی ، تخصص، تجربه ، مدیریت ، اجرا و سرمایه‌‏گذاری از ابعاد مختلف را از ویژگی‌‏های مهم یک پروژه ملی تلقی کرد و یادآور شد: طبق گزارش‌‏های ارسال شده از سوی این شرکت سرمایه‌‏گذاری ، تملک و طراحی در حال انجام است و 150 نفر به صورت تمام وقت در پروژه ایران‌‏سل فعال هستند, تا این تعهد را در موعد مقرر به اجرا برسانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به مشکلات پیمانکاری در کشورمان به دلیل عدم تجربه کافی ، خاطرنشان کرد: پیمانکاران در کشور ما ضعیف و بدقول هستند و با نبود پیمانکار قدرتمند نمی‌‏توان انتظار داشت, پروژه‌‏ها در زمان مشخصی اجرایی شوند.

دکتر سلیمانی، تصریح کرد: در صورتی که پیمانکاران ایران‌‏سل همگام با این اپراتور پیش‌‏رفته و کار نصب را انجام دهند ، سیم‌‏کارت‌‏های 120 هزار تومانی از اول مهرماه به دست متقاضیان خواهد رسید.

وی ، افزود: شواهد امر نشان می‌‏دهد که اپراتور دوم بتواند سیم کارت‌‏ها را در اول مهرماه واگذار کند و دلیلی ندارد که ما بگوییم نمی‌‏تواند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این‌‏که ممکن است, این اپراتور در سراسر کشور نتواند در مهرماه سیم کارت‌‏ واگذار کند، یادآور شد: با توجه به آن‌‏که قرارداد ایران‌‏سل در فاز اول پوشش 30 درصدی کشور است ، احتمال می‌‏دهیم واگذاری اولیه در مهرماه در چند شهر صورت گیرد.

وی، فضای فرکانسی را مشکل تاخیر در واگذاری سیم کارت این شرکت ندانست و خاطرنشان کرد: مشکل فناوری فرکانسی برای این شرکت تنها در شهر تهران بود که آن هم مرتفع شده و هر زمان که بخواهند سایت‌‏های خود را روشن کنند, اختیارات فرکانسی به صورت کامل در اختیارشان قرار می‌‏گیرد.

دکتر سلیمانی، تاکید کرد: طبق پروانه اپراتور دوم تلفن همراه ، ایران‌‏سل 6 تا 9 ماه پس از دریافت مجوز حق واگذاری سیم‌‏کارت دارد و با توجه به آن‌‏که پروانه در آذرماه برای این شرکت صادر شد ، آنها تا پایان شهریورماه فرصت خواهند داشت که به تعهدات خود عمل کنند.

  • ۸۵/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">