ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۲۰ میلیون نفر در شبکه شاد عضو هستند

| چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

مسوول شبکه آموزشی شاد از عضویت ۲۰ میلیون نفر در این شبکه‌ خبر داد و گفت: با استفاده از شبکه‌ شاد سواد فناوری‌ کشور را افزایش می‌دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا شکاف دیجیتالی که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشرفت کشورهاست را در آینده حذف کنیم.

به گزارش ایرنا حسن الحسینی روز چهارشنبه در سومین روز برگزاری پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور اظهارداشت:  فضای مجازی یکی از مخلوقات انسان است و به‌عنوان یک دنیا به موازات دنیای واقعی برای ما پذیرفته شده است، در دنیای مجازی کسی می‌تواند برتری داشته باشد که بتواند از نظر علمی و تکنولوژی برتر باشد و بتواند از این فضا به طور بهینه بهره‌برداری کند.

وی یادآور شد: فضای مجازی عاملیت انسان را در عرصه‌های یاددهی - یادگیری تقویت می‌کند و در دنیای واقعی بر کنشگری انسان اثر می‌گذارد.

وی با بیان این که فضای مجازی یک سیستم مخاطب محور است، خاطرنشان کرد: این مهم به هویت‌بخشی انسان کمک می‌کند؛ بنابراین آموزش مجازی آموزشی است که در راستای کرامت بخشی هرچه بیشتر به انسان به وجود آمده‌است. این فضا می‌تواند عزت انسان را حتی بیشتر از آموزش حضوری ارتقا بخشد.

مسوول شبکه آموزشی شاد  همچنین گفت: این شبکه‌ روز به روز در حال توسعه علمی و توسعه بر مبنای نیازها و خواسته‌های مخاطبان است. این فضا را باید طوری مدیریت کنیم که در عمل بتوانیم بیشترین کیفیت را ارایه دهیم. مهم‌ترین هدف ما تعمیق یاددهی-یادگیری و کیفیت‌بخشی است.

الحسینی با یادآوری این که تلاشگران حوزه قرآن از لحاظ کمّی، مشکلی نسبت به سال‌ پیش احساس نمی‌کنند گفت: هدف بعدی ما ارتقای کیفیت، جدابیت و مقبولیت هرچه بیشتر محتوای این دروس است. نباید صرفا آمارسازی مدنظرمان باشد؛ زیرا نتایج خوبی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان در این شبکه عضو هستند و روزانه حدود ۶۰۰ هزار کلاس درس در این شبکه برگزار می‌شود. همچنین ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه حجم ترافیکی اختصاص یافته به شاد است که به زودی آن را ارتقا خواهیم داد. در کنار این‌ها فعالیت شادنما به زودی شروع خواهد شد؛ که مختص دوره پیش‌دبستانی، حوزه پرورشی، حوزه تربیت بدنی و آموزش و پرورش استثنایی است.

مسوول شبکه آموزشی شاد با بیان این که فعالیت‌های تربیتی با تلاش حوزه پرورشی بیش از پیش و با قدرت بیشتر درحال انجام است، تصریح کرد: از لحاظ کمیت، فعالیت‌های پرورشی از بخش آموزشی پیشی گرفته است. همه‌ معلمین در تلاش هستند از یک فضای حقیقی، وارد یک فضای جدید و نو شوند و این مهم نیاز به تلاش مضاعف دارد.

الحسینی ادامه داد: مسایل فنی مطرح شده‌ تلاشگران حوزه قرآن، عترت و نماز به زودی مرتفع می شود. این فضا یک نعمت و فرصت در دست ماست و نباید با دید منفی با آن برخورد کنیم.

به گزارش ایرنا،  شبکه شاد در واقع محیطی ایمن در فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس راه‌اندازی شد. شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی ایران و کشورهای جهان را به تعطیلی کشاند.

وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای ابتدایی تعطیلی با شعار "آموزش تعطیل نیست" آموزش از راه دور را دستور کار قرار داد. بنابراین این وزارتخانه با کمک نهادهایی مانند صدا و سیما و وزارت ارتباطات و همچنین فعالیت معلمان شروع به آزمودن روش‌های مختلف کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

  • ۹۹/۱۱/۲۹

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">