ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۲۵ %جرایم سایبری مربوط به تلگرام است

| چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای کشور گفت: تلگرام به تنهایی ۲۵درصد کل جرایم سایبری راشامل می شود که ضرورت دارد آموزش های ایمن سازی این شبکه در گوشیها به کاربران داده شود.
سرهنگ علیرضا آذردرخش روز سه شنبه در همایش «آسیب های نوپدید شبکه های اجتماعی مجازی» در دانشگاه شهید چمران اهواز در بیان وظیفه اصلی پلیس فتا و تعریف جرایم سایبری اظهار کرد: وظیفه پلیس فتا، صرفا رسیدگی به جرایمی است که در فضای مجازی اتفاق می افتد و جرم سایبری به هر اقدامی اطلاق می شود که از طریق فضای مجازی و با بهره گیری از ابزارهای اتصال به فضای مجازی صورت گرفته و حقوق شناسایی‌شده برای افراد را نقش می کند.
 وی از جمله شاخصه های جرایم سایبری را سرعت بسیار بالای بزهکار و ناشناخته بودن مرتکبان برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما آنگونه که جرایم سنتی مانند دزدی و قتل، قبح و زشتی دارد جرایم سایبری عمل قبیحی محسوب نمی شود.
 آذردرخش در ادامه به بیان اولویت‌بندی جرایم سایبری بر اساس میزان ارتکاب، پرداخت و گفت: بیشترین میزان جرایم سایبری در کشور ما مانند تمام دنیا مربوط به برداشت از حساب های بانکی و کلاهبرداری های مالی است و پس از آن جرایم اخلاقی و سیاسی قرار دارد.
رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای کشور با بیان میزان سوءاستفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی تلگرام به تنهایی ۲۵ درصد کل جرایم سایبری را شامل می شود که ضرورت دارد آموزش های لازم در خصوص ایمن ‌سازی این شبکه در گوشی های تلفن همراه کاربران صورت گیرد.
 وی در ادامه به تشریح شیوه های بزهکاران در جهت سرقت از حساب های بانکی از طریق دستگاه های عابربانک و کارتخوان فروشگاه ها، سوءاستفاده های اخلاقی از کاربران شبکه های اجتماعی مجازی مانند واتس‌آپ، لاین، وایبر، فیس بوک، تلگرام و...، مواد مخدر دیجیتال، چگونگی هک شدن گوشی های تلفن همراه و دسترسی هکرها به تصاویر و اطلاعات شخصی کاربر و نیز ارائه راهکارهای پیشگیری از این خطرات و ایمن‌سازی گوشی ها پرداخت.
به گزارش خبرنگار مهر، این همایش از سوی مدیریت امور اجتماعی دانشگاه و هم‌راستا با فعالیت های کانون آسیب‌ شناسی اجتماعی این مدیریت، برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">