ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزارت ارتباطات از 3 برنامه این وزارتخانه برای تحقق شعار سال 96 خبر داد و گفت: ایجاد کریدور فناوری اطلاعات در قالب تدوین پیوست فناوری قراردادهای بین‌المللی، ایجاد شهرک بین‌المللی ICT پیام و پارک فناوری ICT پیگیری می‌شود.

امیرحسین دوایی در گفت‌و‌گو با فارس، با تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار سال 96 «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید» اظهار داشت: تحقق این هدف در قالب ایجاد کریدور فناوری اطلاعات متشکل از یک برنامه و دو سایت فیزیکی در دستور کار وزارت ارتباطات است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های پیشین وزارت ارتباطات برای تحقق اقتصاد مقاومتی امسال با تاکید رهبری، این اهداف در قالب برنامه تدوین پیوست فناوری قراردادهای بین‌المللی و ایجاد دو سایت فیزیکی شامل شهرک بین‌المللی ICT پیام و پارک فناوری ICT پیگیری می‌شود.

وی توضیح داد: برنامه نخست تدوین پیوست فناوری قراردادهای بین‌المللی است که از چند ماه پیش با مشورت بخش خصوصی در حال تدوین است و با این پیوست شرایط استفاده شایسته از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایرانی در پروژه‌های فناورانه دارای پیمانکار خارجی فراهم می‌شود.

دوایی تصریح کرد: این پیوست به دنبال ایجاد تعاملات فناورانه بین پیمانکاران خارجی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است که در صورت به نتیجه رسیدن و گذشت از سد راه مشکلات قانونی داخل کشور ظرفیت سازی می‌شود و امکان استفاده از این ظرفیت‌ها به نحو احسن فراهم خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات افزود: برنامه دوم ایجاد پارک فناوری فاوا با هدف توسعه بازار شرکت‌های  ایرانی است که در این پارک در فضای حرفه‌ای‌تر زیرساخت‌های تجهیزاتی، مدیریتی و حمایتی برای شرکت‌های نوآور دارای آمادگی فراهم می‌شود و آنها می‌توانند دسترسی آسان‌تر به بازارهای بین‌المللی پیدا کنند و محصولاتی در سطح بین‌المللی تولید کنند. 

وی با تشریح برنامه سوم، توضیح داد: ایجاد شهرک بین‌المللی ICT پیام در منطقه ویژه اقتصادی پیام با هدف توسعه محصول ایرانی در بازار بین‌المللی در دستور کار است.

دوایی افزود: این شهرک با مشارکت مشاوران مشهور سنگاپوری در دست ایجاد است که در صورت حل شدن مشکلات اعتباری و پرداختی، مدلی در این منطقه پیاده می‌شود که با صیانت از بازار ایرانی زمینه حضور محصول ایرانی در بازارهای بین‌المللی را فراهم می‌‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">