ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

4 درخواست بی پاسخ بورس از مخابرات

| شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت 140 هزار میلیارد تومانی مخابرات از تیرماه سال جاری تاکنون به چهار درخواست مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران پاسخی نداده است.

به گزارش فارس، مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در حالی آخرین وضعیت پذیرش شرکت مخابرات ایران را اعلام کرد که این شرکت 140 هزار میلیارد تومانی با وجود ابهاماتی جهت حضور در بورس تا کنون به چهار درخواست پاسخی نداده است.

به گزارش روابط عمومی بورس، در پی تصویب‌ واگذاری شرکت مادر تخصصی مخابرات توسط هیات وزریران کمیته مشترکی متشکل از نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی، شرکت بورس، سازمان بورس، شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به منظور پیگیری فرآیند خصوصی‌سازی شرکت مادر تخصصی مخابرات تشکیل شد که در خلال جلسات، بندهای شرط گزارش حسابرسی سال مالی منتهی به 29/12/1384 مورد بحث و بررسی قرارگرفت که در نهایت مسئولان شرکت خلاصه اقدامات اجرا شده در خصوص تکالیف تعیین شده در خصوص بندهای مذکور را ارائه کردند و در کمیته مشترک موضوع نحوه تبدیل ودایع مشترکان مطرح شد.

با این اوصاف مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در رابطه با وضعیت مالی و عملکرد شرکت و همچنین ابهامات موجود در شرکت مخابرات اعلام کرده شرکت‌های فرعی شرکت مخابرات ایران شامل 30 شرکت مخابرات استانی، شرکت ارتباطات سیار و شرکت فناوری اطلاعات است که 100درصد سهام شرکت مخابرات ایران متعلق به دولت و تمامی سهام شرکت‌های تابعه فوق متعلق به شرکت مخابرات ایران است.

این واحد تصریح کرد: دارایی‌های شرکت مخابرات ایران در ترازنامه تلفیقی مورخ 29 اسفندماه 1384 بالغ بر 130 هزار و 846 میلیارد ریال است که حدود 30درصد آن از محل بدهی‌ها (عمدتاً بدهی جاری)، 30درصد آن از محل ودایع مشترکان (حقوق عمومی) و 40درصد آن از محل حقوق صاحبان سهام تأمین مالی شده است و سود خالص گروه از سال‌های 82 الی 84 به‌ترتیب بالغ بر 2 هزار و 755 میلیارد ریال، 4 هزار و 48 و 3 هزار و 893 میلیارد ریال است.

مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران ترکیب درآمدهای گروه در سال 84 را حدود 7/37 درصد از کل درآمدهای عملیاتی گروه متعلق به شرکت ارتباطات سیار و حدود 2/57 درصد متعلق به شرکت‌های مخابرات استانی و در بخش حقوق صاحبان سهام تلفیقی (سال مالی 1384) زیان انباشته گروه را بالغ بر 246 میلیارد ریال اعلام کرده که ارقام مشابه آن در سال‌های 82 و 83 به ترتیب 180 و 2 هزار و 14 میلیارد ریال زیان است که زیان انباشته مذکور عمدتاً ناشی از اخذ وجوه قابل انتقال به سرمایه (با توجه به منفی بودن مانده سود قابل تخصیص در صورت سود (زیان) انباشته در سال‌های 82 و 83 است.

از سویی دیگر در بخش حقوق صاحبان سهام تلفیقی (سال مالی 1384) مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت، ذخیره تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی و وجوه قابل تبدیل به سرمایه جمعاً به مبلغ 48.267 میلیارد ریال تعیین تکلیف نشده است.

مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران تصریح کرده است: از شرکت مخابرات ایران درخواست مدارک تکمیلی (جهت رفع ابهامات و اجرای رسیدگی‌های جامع‌تر) شده که تا این تاریخ پاسخی دریافت نشده است که مهم ترین موارد خواسته شده شامل صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29/12/1385، گزارش هیئت مدیره برای ارائه در مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29/12/1385، گزارش بودجه حسابرسی شده و پیش‌بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 29/12/1386 و تکمیل پرسشنامه پذیرش شرکت است.

  • ۸۶/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">