ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۴ وزارتخانه متولی اجرای نسخه الکترونیکی هستند

| يكشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱، ۰۵:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مسئول پرونده الکترونیک در حوزه بهداشت گفت: نسخه نویسی الکترونیک و نسخه پیچی الکترونیکی دو اقدام قانونی است که برعهده وزارت خانه‌های بهداشت، کار، ارتباطات و صمت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نیما اختر دانش در پاسخ به این سؤال که در مسیر اجرای نسخه الکترونیک چقدر پیشرفت داشته‌ایم، گفت: دریافت خدمات نسخه الکترونیکی پیشرفت خوب و قابل ملاحظه‌ای داشته است به نحوی که در دو حوزه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بیش از ۹۰ درصد از نسخ به طور الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که برای رفع موانع و چالش‌ها چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، افزود: ضوابط اجرایی نسخه الکترونیک؛ حالت‌هایی را پیش بینی کرده است تا شاهد استقرار کامل طرح نسخه الکترونیکی باشیم، قرار است تا هفت ماه بعد از ابلاغ قوانین مربوطه، سامانه‌هایی که سازمان‌های بیمه گر راه اندازی کرده‌اند، همچنان براساس استاندارد‌های پرونده الکترونیک سلامت امکان ثبت نسخ برای ارائه دهندگان خدمات فراهم کند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

مسئول پرونده الکترونیک در حوزه بهداشت ادامه داد: طبق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام تکالیف همه این ارکان در اجرای نسخه الکترونیک، به ایمنی بیماران و راحتی ارباب رجوع مراکز بهداشتی - درمانی کمک شایانی می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">