ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۵ پیشنهاد مجلس در حوزه سلامت الکترونیکی

| يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پنج پیشنهاد مجلس در حوزه سلامت الکترونیک گفت: شفاف‌سازی فرآیندهای حوزه سلامت باعث کاهش تقاضای القایی و پرداخت از جیب مردم می‌شود.
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اهمیت اجرای پرونده الکترونیک سلامت در دولت سیزدهم اظهار کرد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت در دولت، نیازمند ریل‌گذاری مجلس است؛ مجلس دهم عملکرد خوبی در زمینه سلامت الکترونیک نداشته است و دولت نیز اراده منسجمی برای اجرای این کار نداشت اما مجلس یازدهم اجرای پرونده الکترونیک سلامت را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: در بودجه 1400، پنج پیشنهاد ویژه دادیم که پرونده الکترونیک سلامت و شفاف‌سازی فرآیندهای درمانی از جمله این پیشنهادات است و ریل‌گذاری مناسبی انجام شده تا قطار دولت جهادی و انقلابی به‌خوبی روی آن حرکت کند و در چهار سال آینده، درصد تحقق سلامت الکترونیک افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره پنج محور پیشنهادی مجلس در حوزه سلامت الکترونیک تصریح کرد: سلامت الکترونیک (E-health)، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای هر بیمار، الکترونیکی شدن نسخه‌ها و تکمیل و یکپارچه شدن سامانه‌های سلامت وزارت بهداشت شامل سیب و سامانه داروها (تی‌تک) از جمله پیشنهادات مطرح شده است.

وی درباره مزیت‌های اجرای پرونده الکترونیک سلامت گفت: هرچه شفاف‌سازی فرآیندهای حوزه سلامت افزایش یابد، "تقاضای القایی" و پرداخت از جیب مردم کاهش می‌یابد و زمینه برای بروز رانت و فساد و تبعیض نیز کمتر می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">