ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات گفت: خدمات و سرویس‌های الکترونیکی باید بصورت یکسان در اختیار همگان قرار گیرد تا شکاف دیجیتالی ناشی از عدم اجرای این امر موجب تضییع حقوق کسی نشود.

به گزارش (ایسنا)، «عبدالمجید ریاضی» در جمع خبرنگاران و در حاشیه‌ی‌ دومین نمایشگاه اله‌سیت بابیان این مطلب افزود: تا پایان برنامه‌ی چهارم، بیش از 10 هزار روستا تحت پوشش فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند.

وی با بیان این مطلب که هیچ روستایی نباید به صرف دور بودن از خدمتی محروم باشد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با شناسایی نیاز روستاها از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کنیم.

مهندس ریاضی با اشاره به 7 میلیون کاربر اینترنت در ایران ادامه داد: از این میزان 20 درصد به شبکه‌ی داخلی و 80 درصد به شبکه‌ی خارجی متمایل هستند که تلاش می‌کنیم تاپایان برنامه‌ی چهارم توسعه تعداد کاربران را به22 میلیون افزایش داده و با توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اینترنت گرایش این افراد را به 40 درصدداخلی و 60 درصد خارجی هدایت کنیم.

معاون فناوری وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات با اشاره به ناکارآمد بودن سیستم فیلترینگ فعلی در ایران افزود: به دلیل بومی نبودن این سیستم، مشکلاتی در امر فیلتر کردن سایت‌های غیر اخلاقی و متناقض با اصول پذیرفته شده‌ی ما ایجاد شده است.

وی گفت: علی‌رغم هزینه‌ی گزافی که برای این سیستم پرداخت شد چون اهداف مورد انتظار تامین نشد، بر آن شدیم تا با ایجاد پتانسیل و ظرفیت‌سازی درداخل کشور، سیستم فیلترینگ بومی را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: سیستم مذکور تا 5 ماه دیگر راه اندازی خواهد شد و هزینه‌ای بالغ بر 6 هزار و500 میلیون ریال دربر داشته است.

مهندس ریاضی تصریح کرد: از 6 هزار و 500 میلیون ریال هزینه‌ی ذکر شده حدود یک هزار و500 میلیون ریال برای تامین سخت افزار و 2 هزار و 500میلیون ریال در بخش نرم‌افزار و مابقی برای نگهداری دوساله‌ی شبکه بصورت شبانه‌روز اختصاص داده شده است.

معاون وزیر ارتباطات، بر لزوم ایجاد امنیت بر روی شبکه‌های اطلاعاتی تاکید کرد و افزود: اگر با اقداماتی مانند تدوین قوانین از فعالیت خلاف‌کاران اینترنتی جلوگیری نشود، خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

مهندس ریاضی، شورای عالی فناوری اطلاعات را بعد از مجلس و دولت اولین مرجع سیاست‌گذار در زمینه‌ی IT معرفی کرد و افزود: شورای عالی اطلاع رسانی که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند تنها به بحث فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و رسانه‌یی محدود است.

معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود بیش از 140 نوع تکنولوژی در شاخص‌های رتبه بندی ICT، تعیین موفقیت ایران در ICT را نیازمند شاخص‌سازی دانست و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه اله سیت در ارتقا سطح عمومی وتخصصی IT در ایران بسیار موثر است.

وی با اعلام حمایت کامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این نمایشگاه اظهار داشت: آگاهی مردم از ظهور علمی جدید که می‌تواند آسایش و آرامش آنها را فراهم کند، تحت عنوان فرهنگ‌سازی عمومی با اجرای برنامه‌های این چنینی میسر خواهد شد.

  • ۸۴/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">