ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

GCها طلبی از مخابرات ندارند

| دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت:‌ مخابرات بیش از صد میلیارد تومان لاوصولی از مشترکان دارد که عمده‌ی آن به مشکلات سیستم بیلینگ شرکت ارتباطات سیار برمی‌گردد که قابلیت‌های لازم را ندارد، اما اگر سیستم بیلینگ اصلی نصب شود، بیشتر این مشکلات مرتفع خواهند شد.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر نیز اگر مشترکی پس از دریافت اخطار قطع در قبض تلفن خود و دو SMS اخطار نسبت به پرداخت مبلغ قبض اقدام نکند، بلافاصله خط قطع خواهد شد؛ با این اقدامات تا حدودی روند لاوصولی‌ها سیر نزولی پیدا کرده است.

او همچنین درباره‌ی نکات ابهام مطرح شده در رابطه با قرارداد تولید تجهیزات شبکه‌ی تلفن همراه با ظرفیت شش میلیونی و این که اعضای کنسرسیوم طرف قرارداد شرکت‌های دولتی هستند و این قرارداد بدون برگزاری مناقصه بسته شده است، گفت: مصوبه‌ی شورای اقتصاد در این مناقصه کاملا مشخص است؛ این پروژه باید در قالب یک کنسرسیوم از شرکت‌های ایرانی تشکیل و اجرا شود که حتی کنسرسیوم را نیز وزارت صنایع به مخابرات معرفی می‌کند و ما نیز طبق همین روال حرکت کردیم.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی که ظرفیت و توانایی لازم را داشتند، به وزارت صنایع مراجعه کردند و درنهایت کنسرسیومی ‌بر مبنای قابلیت‌های شرکت‌های مذکور تشکیل شد که با معرفی آن به مخابرات قرارداد با حضور رییس جمهور امضا شد.

او تصریح کرد:‌ این که گفته می‌شود شرکت‌های حاضر در این کنسرسیوم دولتی هستند، در حیطه‌ی وظایف مخابرات نیست، چرا که این کنسرسیوم را وزارت صنایع به ما معرفی کرده است.

غفاریان درباره‌ی آخرین وضعیت فعالیت GC‌ها نیز گفت: بر اساس نامه‌ای که چندی پیش توسط مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد، مخابرات به GC‌هایی که به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده‌اند، پروژه‌ای واگذار نخواهد کرد که این امر حتی شامل شرکت‌هایی که سهامداران مشترک دارند نیز می‌شود.

او در پاسخ به این مساله که آیا با توجه به این که GC بهین‌ ارتباط با میکروموج سهامدار مشترک است و میکروموج نیز یکی از شش شرکت کنسرسیوم شش میلیونی ظرفیت شبکه‌ی تلفن همراه است، باعث بازنگری در این قرارداد نخواهد شد، تصریح کرد: قرارداد‌ ما با کنسرسیوم است و اگر این امر بررسی شود و میزان سهام شرکت مذکور با توجه به ابلاغیه‌ی اعلام شده قابل توجه باشد، این مساله جای بازنگری دارد.

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران درباره‌ی مشکلات نقدینگی GC‌ها در عمل به تعهداتشان گفت:‌ بعضا شاهد بودیم GC‌ها مشکل نقدینگی دارند، اما مخابرات مطابق با آن چه که طبق قرارداد تحویل گرفته، پرداخت کرده و حتی در برخی زمینه‌ها نیز به شکل علی‌الحساب به GC‌ها کمک‌هایی کرده است؛ به طور قطع می‌توانیم بگوییم که در زمینه‌ی مطالبات، GC‌ها طلبی از مخابرات ندارند.

او با اشاره به این که در مجموع GC‌ها تا هفته‌ی گذشته در حدود 22 درصد کارها را پیش برده‌اند، تصریح کرد: آخرین مهلت GC‌ها تا آخر آذرماه است و باید منتظر ماند که در این مرحله چه تعداد سایت‌ را آماده خواهند کرد.

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران، گفت: در آذرماه علاوه بر واگذاری نه اولویت مطابق زمان‌بندی قرعه‌کشی، واگذاری 100 شهر دیگر به صفر خواهد رسید که درنهایت یک میلیون و صد هزار سیم‌کارت در آذرماه واگذار خواهد شد.

او افزود:‌ در مجموع کار واگذاری 800 شهر تا آخر آذرماه به پایان خواهد رسید، اما واگذاری زودتر از موعد اولویت‌های تهران به طور قطع در دی‌ماه‌ انجام خواهد شد؛ بنابراین در آذرماه واگذاری تهران طبق برنامه‌ی قبلی و اولویت‌های اعلام شده پیش خواهد رفت.

غفاریان در خصوص وضعیت 20 هزار روستای کشور که فاقد امکانات مخابراتی‌اند، نیز گفت: تا پایان امسال پوشش سه هزار روستا به امکانات مخابراتی در برنامه‌ی مخابرات قرار دارد، علاوه بر آن نیز طرح GSM روستایی اجرا خواهد شد که در حال حاضر در مرحله‌ی طراحی شبکه و چگونگی برگزاری مناقصه است و در یک‌سری از روستاها نیز که امکان کابل کشی وجود ندارد، از طریق WLL ارتباط آن‌ها برقرار خواهد شد.

  • ۸۵/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">