ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

GCها نامطلوب ترین قرارداد مخابرات

| يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۸۵، ۰۶:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت:‌ به هیچ وجه از عملکرد GC‌ها رضایت نداریم و این قرارداد یکی از قراردادهای بسیار نامطلوب مخابرات تا به امروز است.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارزیابی عملکرد پیمانکاران عمومی‌ ارتباطات سیار- GC‌ها - اظهار کرد: شرح وظایف GC‌ها در قرارداد مشخص است و طبق زمانی که تعهد کرده‌اند، باید سایت‌های لازم را آماده کنند و در اختیار شرکت ارتباطات سیار قرار دهند، از این رو تا زمانی که این سایت‌ها فعال نشوند و آمادگی ورود به شبکه را نداشته باشند، شرکت ارتباطات سیار وظیفه‌ای در قبال آن‌ها نخواهد داشت.

سلیمانی افزود: آن چه مشخص است، GC‌ها تا به امروز نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند‌؛ چراکه تاکنون زیر هفده درصد سایت‌های BTS را آماده‌ کرده‌ و در اختیار شرکت ارتباطات سیار قرار داده‌اند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به عملکرد نامطلوب GC‌ها و آماده نکردن سایت‌های BTS لازم، آیا باز هم نسبت به ثبت‌نام سیم‌کارت برای امسال اقدام می‌شود، تصریح کرد: زمانی که متوجه شدیم GC‌ها با مشکل مواجهند، تدابیر دیگری اتخاذ و ظرفیت‌سازی را از کانال‌های دیگر شروع کرده‌ایم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امسال ثبت‌نام در هر صورت انجام خواهد گرفت؛ اما مشخص نیست تا چه اندازه کاهش قیمت خواهیم داشت.

او درباره‌ی مشکل ارتباطات سیار با شهرداری‌ها بر سر نصب آنتن‌های BTS گفت:‌ با شهرداری‌ها مشکل عمومی ‌نداریم و بیشتر این مشکل بر روی مسائل خاص است؛ چراکه در زمینه‌ی تملک بیشترین فعالیت را با شهرداری‌ها داریم، بنابراین در هر شهری که شهرداری آن منطقه همکاری لازم را داشته باشد، ظرفیت سازی زودتر انجام می‌گیرد و درنتیجه در شهری که شهرداری مانع تراشی کرده و ضعیف عمل ‌کند، به‌تبع، خدمات تلفن همراه برای ارایه‌ به شهروندان به تاخیر می‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود 700 شهر که سیم‌کارت‌ها در آن‌ها واگذار شده است، شهرداری‌ها همکاری لازم را انجام داده‌اند، اما در کلان شهرها مشکلاتی وجود دارد که انتظار داریم شهرداری‌ها با توجه به وظیفه‌ و مسوولیتی که در خدمات دهی به شهروندان دارند، همکاری بیشتر و گسترده‌تری از نظر زمانی انجام دهند؛ تا توسعه زودتر صورت گیرد و سیم‌کارت‌ها به شهروندان واگذار شود.

  • ۸۵/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">