ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ISPها از سرنوشت VOIPبی‌اطلاع هستند

| چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی(ISP) از تغییر احتمالی نهاد صادرکننده مجوز) VOIP تلفن اینترنتی) بی‌اطلاع هستند.

به گزارش خبرنگار جهان‌صنعت پس از گذشت دو هفته از انتشار خبر تصمیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت واگذاری صدور مجوز) VOIP تلفن اینترنتی) به شرکت مخابرات ایران هنوز هم بسیاری از شرکت‌های خصوصی اینترنتی که فعالیتشان با صدور این مجوز مرتبط است از شنیدن این خبر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر و پس از گذشت دو سال از بلاتکلیفی صدور مجوز پروانه تلفن اینترنتی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمود خسروی، رییس جدید این سازمان خبر از احتمال واگذاری صدور مجوزVOIP به شرکت مخابرات ایران می‌دهد. این در حالی است که از زمان ورود و به‌کارگیری فناوریVOIP در کشور که هزینه مکالمات (به‌ویژه در سطح بین‌الملل) را کاهش قابل ملاحظه‌ای داده درآمد شرکت مخابرات ایران نیز با کاهش مواجه شده است به همین جهت برخی کارشناسان با توجه به افت درآمد شرکت مخابرات ایران از بابت گسترش این فناوری نسبت به واگذاری و تصمیم‌گیری درخصوص VOIP توسط مخابرات اظهار نگرانی می‌کنند.

با تمام این تفاسیر اکثر شرکت‌هایISP که بخش اعظمی از درآمد خود را از طریقVOIP کسب می‌کنند نسبت به تغییر و تحولات اخیر کاملاً اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

تبعات تغییر مجوز تلفن اینترنتی مهم‌تر از نهاد صادرکننده آن است‌

تبعات تغییر قوانین و شرایط مجوز ) VOIP تلفن اینترنتی) از صادرکننده آن برای ما اهمیت بیشتری دارد.

علی شیرازی، مدیر یک شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی و عضو کمیته اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در گفت‌وگو با در واکنش به اعلام خبر تفویض صدور مجوزVOIP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت مخابرات گفت: تبعات قوانین و شرایط مجوزVOIP از اینکه چه کسی یا چه ارگانی آن را صادر کند برای ما مهم‌تر است. وی افزود: تغییر قوانین در دوره‌های مختلف و تعویض صدور مجوزها که بلاتکلیفی شرکت‌های فعال در زمینه خدمات اینترنتی را به دنبال دارد بسیار بااهمیت‌تر است. شیرازی در ادامه گفت: باید یکبار و به‌طور دقیق با همکاری فعالان این بخش که شرکت‌های خصوصی و مخابرات هستند، مفاد و قوانین این مجوز تدوین شود.

وی افزود: بهتر است با همکاری فعالان این بخش و براساس سیاست نظام و با توجه به شرایط شرکت‌های ارایه‌دهنده خدماتVOIS برای یکبار قوانین و مفاد مجوز را تدوین کنند. شیرازی ادامه داد: مجوزی صادر شود که ضمانت اجرایی کامل داشته باشد و شرکت‌های دریافت‌کننده مجوز حداقل سه سال خیالشان راحت باشد که این قوانین ثابت است و تغییری نمی‌کند.

به گفته وی، بلاتکلیفی‌های طولانی‌مدت، شرکت‌های فعال در این بخش را از برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و تدوین استراتژی فعالیت بازمی‌دارد. وی تصریح کرد: فرقی نمی‌کند کدام ارگان مجوز را صادر کند اما مجوزی را صادر کنند که مفاد آن دایماً در حال تغییر نباشد

  • ۸۵/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">