ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس با قاطعیت با افرادی که مزاحم نوامیس مردم شده و آرامش جامعه را به خطر بیندازد برخورد خواهد کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه همایش روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران به اهداف این همایش پرداخت و اظهار داشت: نشست امروز با حضور روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور و مدیران فتا تشکیل شد که به حمدلله اثرات مثبتی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آخرین سیاست‌ها و برنامه‌هایی که نیروی انتظامی در فضای مجازی دارد به مدیران پلیس فتا ابلاغ شد.

سردار اشتری به تاثیر پلیس فتا چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور پرداخت و گفت: به حمدلله پلیس فتا تاثیرات مثبتی داشته و امروزه جایگاه بسیار خوبی را در بین پلیس‌های سایبری سایر جهان دارد؛ پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران رتبه قابل قبولی در جهان داشته و خیلی از کشورها درخواست همکاری و انتقال تجربیات پلیس فتا را در حوزه آموزش دارند که امیدواریم این جایگاه ارتقاء یابد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به سیاست‌های جدید در فضای مجازی اشاره و بیان داشت: اشرافیت در فضای مجازی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که از قبل نیز و جود داشته، بر آن تاکید شده چرا که باید پلیس فتا اشرافیت لازم را در این حوزه‌ها را داشته باشد تا بتواند به موقع به مردم و مسئولان اطلاع دهد و در صورت تهدید مقابل کند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درمورد انتخابات پیش رو اظهار داشت: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید و از سوی دیگر انتخابات نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: در دوران انتخابات چون فضای کشور سیاسی می‌شود و از داخل و خارج از کشور به دنبال به هم زدن فضا هستند پلیس و همچنین پلیس فتا اشرافیت کامل بر فضا داشته و با کسانی که بخواهند انتخابات را از مسیر خارج کنند برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی در کنار سایر مسئولان، برقراری نظم و امنیت انتخابات را به عهده دارد تا انتخابات با شور و اشتیاق و حضور گسترده مردم برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد بزرگترین کشفیات پلیس فتا گفت: ما پرونده‌های مختلفی در سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و همچنین به واسطه مراجعات مردم و  گزارشات از اقشار مردم دریافت کرده‌ایم که بر حسب وظیفه و حکم قضایی ورود پیدا کرده و نتایج را اعلام کرده‌ایم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: بیش از 90 درصد جرایم در حوزه مجازی کشف می‌شود که با همکاری دستگاه قضایی اقدامات بعدی صورت می‌پذیرد که امیدواریم درصد کشف را ارتقا دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد ورود پرسنل ناجا به فضای مجازی اظهار داشت: نیروی انتظامی در این زمینه دستورالعملی دارد که طبق آن همکاران می‌دانند که تا چه حدود می‌توانند ورود پیدا کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در پاسخ به سوالی درمورد عنوان بزرگترین کشف پلیس فتا در سال 94 گفت: بیان کردن عنوان، هماهنگی قبلی می‌خواهد و شاید از نظر مرجع قضایی مجاز نباشیم که عنوان مورد را بیان کنیم و اگر مرجع قضایی تشخیص دهد سخنگوی قضا آن را اعلام خواهد کرد.

وی در مورد سوالی با این مضمون که چند موتورسوار در خیابان خاوران، چند خانم را تیغ زدند گفت: ما چنین خبری را نداشتیم اما اینکه بعضی افراد در این ایام مزاحمت ایجاد کرده‌اند چنین اخباری را داشته و با آنها برخورد می‌کنیم؛ همچنین افراد متهمی که مظنون بودند را دستگیر کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی با افرادی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کنند و آرامش را به خطر بیندازند با قاطعیت و سرعت برخورد می‌کنند.

به گزارش فارس وی به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین در سراسر کشور اشاره و بیان داشت: این مراسم به خوبی و با امنیت کامل برگزار شد و هیچ مورد ناامنی نداشتیم؛ به جز حادثه خوزستان که 5 نفر مظنون با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی دستگیر شده و پرونده در حال رسیدگی است؛ احتمال موضوعات داخلی و قومی و قبیله‌ای در آن بیشتر متصور است.

سردار اشتری درمورد فیلترینگ تلگرام و نظارت پلیس بر محتوای نادرست برخی از شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در شورای عالی فضای مجازی که سیاست‌های کلی آن بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری مشخص می‌شود کلیات مشخص شده و موضوعات مطرح می‌شود و دستگاه قضایی و جمعی که فیلترینگ را به عهده دارند مصادیق مورد نظر را با رعایت همه جوانب در نظر می‌گیرند.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: در مورد هر موضوعی که به ما مجوز بدهند ما کار خود را انجام خواهیم داد.

  • ۹۴/۰۸/۰۴

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">