ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمازون کارآفرین است یا قاتل کار؟

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

لیسا فیکنشر* - شمار کارکنان آمازون مدام در حال افزایش است، اما بیشتر مشاغل آمازون دستمزد پایینی دارند. کارشناسان نیروی انسانی، آمازون را قاتل مشاغل می دانند، چون رشد آن، همزمان با از دست رفتن شغل ها در شرکت های رقیب از جمله فروشگاه های زنجیره ای است.
هم اکنون ۳۴۱هزار نفر به طور پاره وقت یا تمام وقت برای آمازون کار می کنند. اما شمار کارکنان آمازون به مراتب بیشتر از این رقم است. در هر انبار عظیم آمازون، ۸۰۰ تا یک هزار نفر به کار مشغولند که اغلب آنها طرف قرارداد شرکت های مقاطعه کاری هستند. بنا به اسنادی که شرکت های ورشکسته تحویل دادگاه ها داده اند، آمازون در چند سال اخیر، با عرضه ارزان تر کالاها، ۵۰ هزار شغل تمام وقت را در سه فروشگاه زنجیره ای «استیپلز»، «افیس دیپو» و «بست بای» که کالاهای الکترونیکی و تجهیزات و وسایل اداری می فروشند، از میان برده است. رسانه «نظاره بازار» در ماه مارس ۲۰۱۷ برآورد کرد که فعالیت آمازون باعث خواهد شد که طی پنج سال آینده، یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در شرکت های فروشنده کالاهای مصرفی از میان برود.
کامیون های خودران برای جابه جا کردن سریع کالا در شاهراه ها، پهپادهای سریع السیر، برای تحویل کالا به مشتریان در حومه شهرها و مناطق صعب العبور، فروشگاه های اتوماتیک بدون صندوقدار که پول کالا را مستقیما از حساب مشتری ها برداشت می کنند، به زودی به سیستم های خودکار انبارداری و بسته بندی و برچسب زنی اضافه خواهند شد. بنابر محاسبه «مارکت واچ» تکنولوژی های در حال توسعه می توانند شمار شغل هایی را که در اثر فعالیت آمازون در پنج سال آینده از بین خواهند رفت، به دو میلیون برسانند.
اما سوالی که مطرح می شود این است که شرکتی که کنترل خرده فروشی، مشاغل و آگهی ها را در دست دارد، آیا برای اقتصاد آمریکا مفید است یا زیان آور؟
آمازون در استفاده از اینترنت و زنجیره تولید به شدت پیشرفته است، اما برای استخدام از روش های واپس گرا استفاده می کند. یکی از این روش ها، استخدام غیرمستقیم از طریق شرکت های مقاطعه کاری است که کارکنان انبارها و خدمات فروش را برای آمازون تامین می کنند. بررسی حقوق هزار و ۳۰۰ شغل انبارداری که در یک وبسایت تحقیقاتی منتشر شده اند، نشان می دهد که آمازون ۹درصد کمتر از میانگین صنعت خرده فروشی، به کارکنان خود حقوق می پردازد. آگهی های آمازون برای جذب مشاوران خدمات فروش که اغلب از منزل خود کار می کنند، نشان می دهد که دستمزد آنها فقط نزدیک به سه دلار از حداقل دستمزد فدرال بالاتر است.
*نویسنده سایت نیویورک پست - فناوران

  • ۹۶/۰۲/۳۱

آمازون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">