ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: در دیدار فعالان بازار سرمایه با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درخواستی مبتنی بر ساماندهی آموزش و موضوع فعالیت در فضای مجازی حوزه بازار سرمایه مطرح شد تا از این طریق نظارت دقیق بر این مساله صورت گیرد.

«حمید اسکندری» در نشست خبری با عنوان «منشور اخلاقی مدرسین بازار سرمایه» افزود: در ۲ سال گذشته شاهد رشد بی‌سابقه بازار سرمایه از نظر تعداد سهامداران بودیم اتفاقی که در بورس سال ۹۸ و ۹۹ رخ داد و منجر به رونق بازار سرمایه شد، طبیعتاً افزایش علاقه و اشتیاق افراد به آموزش و بازار سرمایه را با خود به همراه داشت.

وی اعلام کرد: بعد از رشد بازار سرمایه افراد زیادی اقدام به آموزش در حوزه بازار سرمایه کردند اما با توجه به گستردگی بازار سرمایه و اکوسیستم این بازار، ممکن است شاهد وجود اختلافات و اشتباهاتی در این بازار شویم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس اظهار داشت: بر این اساس با برخی از تخلفات در فضای مجازی مواجه بودیم و هیچ‌گونه مرجع پاسخگویی برای مسائل حاکم در این بازار و نظارت در این خصوص وجود نداشت.

وی ادامه داد: بر اساس درخواست مدرسین بازار سرمایه و دستوری که از سوی رئیس سازمان بورس به این شرکت ابلاغ شد، از کارشناسان و افراد خبره بازار سرمایه دعوت کردیم تا در جلسات مختلف نسبت به این وضعیت تصمیم‌گیری کنیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: در این جلسات به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم، مبنی بر اینکه بانک اطلاعاتی جامع از مدرسین بازار سرمایه توسط شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس به صورت عمومی اعلام شود و در اختیار افراد مختلف قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: تا قبل از این هم بانک اطلاعاتی از مدرسین بازار سرمایه داشتیم اما آن بانک را طبق سه مؤلفه اعلام می‌کردیم.

وی با بیان اینکه به طور معمول در وبسایت شرکت موسسه برگزارکننده یک دوره آموزشی را به همراه مجوز اعلام کردیم، اعلام کرد: قرارها بر این شد تا مؤسسه حقوقی آموزشی را از این بانک اطلاعاتی حذف و در بانک اطلاعاتی جداگانه،  اسامی مدرسین را به همراه دوره‌هایی که در آن تخصص دارند اعلام کنیم تا از این طریق مردم به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند در انتخاب یک مدرس و دوره آموزشی، اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

اسکندری اظهار داشت: در جلسات برگزار شده، بحث معیارها برای ورود به این بانک اطلاعاتی که افراد باید احراز کنند مطرح و در این زمینه مدل‌های مختلفی بررسی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس خاطرنشان کرد: درنهایت جمع‌بندی‌ها اینگونه شد که کمیته‌ای از کارشناسان و مدرس بازار سرمایه تشکیل شود و افراد جدیدی که قرار است به این بانک اطلاعاتی اضافه شوند، با سازوکارهای درونی احراز هویت کنند و درنهایت افراد جدید در بانک معرفی شوند.

وی افزود: از این به بعد افرادی که تمایل دارند در حوزه بازار سرمایه آموزش ببینند، می‌توانند با مراجعه به لیست مدرسین اطلاعات را دریافت و در دوره‌های مختلف ثبت‌نام کنند تا از این طریق قادر به استفاده از فضای آموزشی باشند.

اسکندری این اقدامات را نخستین قدم برای ایجاد تشکل از مدرسین بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: قرار است در آینده خبرگان مدرس در بازار سرمایه به عنوان بازوهای اجرایی در کنار سازمان بورس قرار بگیرند تا فضای آموزش بازار سرمایه را ساماندهی کنند.

  • ۰۰/۱۱/۱۷

سازمان بورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">