ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعاریف از شبکه شاد بزرگنمایی است

| يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از قابلیت‌های سامانه شاد، گفت: شاد تبدیل به سامانه‌ای شده که معلم و دانش آموز فقط در آن صوت می‌گذارند.
احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر ضرورت بهره مندی بیشتر از آموزش از راه دور در شرایط پیک کرونایی در مقطع فعلی، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کشور به لحاظ کرونا به نحوی است که آموزش در بخش‌های مختلف کشور غیرحضوری شده و پشتیبانی سامانه شاد نیز با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از زمانی که سامانه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و راه‌اندازی شد، تذکرات و هشدارهایی از جانب نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش درباره نقص‌های بسیار سامانه شاد و آموزش از راه دور به این وزارتخانه داده شده که با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز دارایی اشکالاتی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در واقع سامانه شاد به این محدود شده است که معلمان و دانش‌آموزان صوت(voice) می‎گذارند، اضافه کرد: این سامانه ایرادات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراوانی دارد که نشان‌دهنده این است آموزش و پرورش در سامانه شاد موفق نبوده است.

فلاحی یادآور شد: این سامانه عملا در زمان‌های پیک استفاده دچار اخلال می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این مسئله گله‌مند هستند. در حال حاضر دانش آموزان قربانی ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش، آموزش از راه دور و ناهموار هستند و همه تعاریفی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش از سامانه شاد می‌کنند، بزرگنمایی است و بسیاری از آنها صحت ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: آموزش و پرورش نباید خود را منحصر به شاد کند و می‌توان از ظرفیت سایر نرم افزارهای بومی نیز در جهت ارتقای کیفیت آموزش مجازی بهره مند شود. این میزان از نارضایتی در میان خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان نشان می‌‎دهد که آموزش و پرورش باید در رویکرد خود در حوزه آموزش مجازی تجدید نظر کند.

  • ۹۹/۰۸/۲۵

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">