ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق اصناف اعلام کرد طرح ایجاد سامانه یکپارچه‌ "سجا" که تمامی اطلاعات صنوف را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد ارایه شده است.

به گزارش روابط عمومی کیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، کمیل اکبرنژاد مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق اصناف ایران گفت: ما در اتاق اصناف سامانه یکپارچه‌ به نام سامانه "سجا" را طرحش را ارایه کرده‌ایم که خلاصه "سیستم جامع اطلاع رسانی صنفی اتاق اصناف ایران" است و تمامی اطلاعات صنوف را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین  وقتی مشتری به یک واحد صنفی رجوع می‌کند با کمک این سامانه می‌تواند بحث بازرسی را انجام دهد و همینطور ما هم در اتاق اصناف از بازخورد مردم در خصوص نحوه فعالیت واحدهای صنفی اطلاع می‌یابیم.

این عضو کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: به زودی طرح این سامانه به مناقصه گذاشته می‌شود تا شرکت مجری را پیدا کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق اصناف ایران در خصوص وضعیت استارتاپ‌ها نیز گفت: در کشور ما حدود 80 درصد استارتاپ‌ها صنفی هستند لذا باید اتاق اصناف متولی آنها باشد چون روی فعالیت‌های صنفی شناخت کافی را دارد اما الان در هر حوزه هر سازمانی وارد می‌شود که برای استارتاپ‌ها خوب نیست و ممکن است ایده‌شان هم دزدیده شود. همچنین بحث کنترل و بازرسی که می‌بایست صورت گیرد نیز در اتاق اصناف صورت می‌گیرد لذا استارتاپ‌ها می‌بایست از اتاق اصناف مجوز لازم را اخذ کنند؛ بنابراین سایر سازمان‌های دیگر می‌بایست از موازی‌کاری اجتناب کنند.

وی در خصوص مهمترین چالش‌های حوزه ICT که اتاق اصناف با آن مواجه است نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی در این حوزه عدم وجود یکپارچگی بین دستگاه‌های اجرایی در کشور است. برای مثال ما در بحث بازرسی با سازمان تعزیرات و سازمان حمایت نشست‌هایی برگزار کردیم تا یک سامانه یکپارچه ایجاد کنیم. بر این مبنا می‌بایست اتاق اصناف سازمان یکپارچه‌ای ایجاد کند تا هم سازمان تعزیرات و هم سازمان حمایت از آن استفاده کند و یک پنجره واحد برای بازرسی و قیمت‌گذاری وجود داشته باشد و شاهد پراکندگی در حوزهICT  نباشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">