ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتهامات سایبری سناتور آمریکایی علیه ایران

| شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

یک سناتور ارشد آمریکایی با متهم کردن ایران به نفوذ به سیستم کنترل سدی در حومه نیویورک، خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران شد.
به گزارش فارس، «چارلز شومر» سناتور آمریکایی روز جمعه ایران را به حمله سایبری به سدی در حومه نیویورک متهم کرد و این حمله را هشداری برای واشنگتن دانست.
روز گذشته یک مقام آمریکایی به رسانه‌های این کشور گفت که واشنگتن هکرهای ایرانی را عامل نفوذ ادعایی سال 2013 به سیستم کنترل سد «بومن اونیو» می‌دانند. به گفته وی، قرار است وزارت دادگستری آمریکا به زودی کیفرخواستی علیه ایران منتشر کند.
به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، شومر با تائید این خبر، به خبرنگاران گفت آمریکا باید تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند.
به ادعای واشنگتن، سه سال قبل گروهی از هکرها به سیستم کنترل سدی در 30 کیلومتری نیویورک نفوذ کرده و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. آن حمله سایبری نگرانی‌هایی را در مورد آسیب‌پذیری زیرساخت‌های آمریکا در برابر حملات سایبری در این کشور به وجود آورد.
شومر در این باره گفت: «حالا روشن است که ایرانی‌ها این کار را کرده‌اند. هدف آن‌ها چه بود؟ آن‌ها داشتند یک پیام هشدار می‌دادند. می‌گفتند که می‌توانند خسارت وارد کنند، خسارت‌های جدی، آن‌ هم به زیرساخت‌های حساس ما و جان و مال افراد را در معرض خطر قرار دهند.»
وی تائید کرد که انتظار می‌رود احتمالا ماه آینده میلادی کیفرخواستی رسمی علیه ایران صادر شود. هرچند هنوز اعلام نشده که دادستانی آمریکا این کیفرخواست را علیه دولت ایران طرح می‌کند یا افراد مشخص، اما شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که قرار است نام 5 شهروند ایرانی به عنوان عاملان این حمله اعلام شود. 
شومر افزود: «هکرها می‌توانند نفوذ کنند، همانطور که ایرانی‌ها این کار را کردند، و به زیرساخت‌های ما آسیب بزنند. اگر آن‌ها دریچه سد را باز کنند، در حالی که کلی آدم در نزدیکی آن زندگی می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر آن‌ها برق منطقه‌ای بزرگ را قطع کنند، چه می‌شود؟»
حملات سایبری سال‌هاست که یکی از ابزارهای فشار واشنگتن علیه رقبایش به شمار می‌آید. این روند از زمان روی کار آمدن باراک اوباما در آمریکا تشدید شده است. ویروس معروف «استاکس نت» حاصل یکی از پروژه‌هایی است که دولت آمریکا به صورت مشترک با اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران شکل گرفت.
با وجود این حملات، واشنگتن می‌گوید با کشورهایی که دست به اقدامات مشابه بزنند، برخورد خواهد کرد.  سال گذشته رئیس‌جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن این کشور می‌تواند علیه کشورهایی که به ادعای واشنگتن دست به حمله سایبری علیه آمریکا زده‌اند، از ابرازهای تنبیهی مانند تحریم استفاده کند.

 

۵ایرانی‌متهم به حمله‌سایبری درآمریکا

شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که کیفرخواست وزارت دادگستری این کشور در ارتباط با حمله سایبری ادعایی به سدی در حومه نیویورک، علیه 5 شهروند ایرانی صادر خواهد شد.

یک روز پس از آنکه یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن ایران را عامل حمله سایبری سال 2013 به سد کوچکی در حومه نیویورک می‌داند و وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد رسما کیفرخواستی علیه ایران صادر کند، شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که این کیفرخواست احتمالا علیه تا 5 شهروند ایرانی صادر خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این مشخص نبود که قرار است کیفرخواست علیه دولت ایران صادر شود یا افراد مشخصی را هدف قرار می‌دهد.

این شبکه به نقل از یک منبع قضایی نوشته است که انتظار می‌رود کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا طی چند روز آینده اعلام شود. دولت آمریکا مدعی است که این افراد با دولت ایران در ارتباط هستند.

به ادعای واشنگتن، در سال 2013 گروهی از هکرها به سیستم کنترل سد مهار سیلاب «بومن اونیو» نفوذ کرده و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

آن حمله سایبری نگرانی‌هایی را در مورد آسیب‌پذیری زیرساخت‌های آمریکا در برابر حملات سایبری در این کشور به وجود آورد.

سال گذشته باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن این کشور می‌تواند علیه کشورهایی که به ادعای واشنگتن دست به حمله سایبری علیه آمریکا زده‌اند، از ابرازهای تنبیهی مانند تحریم استفاده کند.

  • ۹۴/۱۲/۲۲

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">