ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بسیاری از ما هنگام انجام مکالمات تلفنی توجه زیادی به امنیت شخصی مان نمی­کنیم. به راحتی در مورد مسائل زندگی روزمره، موضوعات کاری و بسیاری از موارد مهم دیگر با مخاطبان مختلف به صورت تلفنی صحبت می­کنیم. اغلب اطلاعات مهم مانند شماره حساب، رمزهای بانکی و اطلاعاتی که به اصطلاح محرمانه محسوب می­شوند را تلفنی بازگو می­کنیم.

 اگر  صاحب دستگاه های تلفن همراه هوشمند گلکسی شرکت سامسونگ هستید، امنیت حریم خصوصی تان در خطر است، چرا که صحبت کردن تلفنی در مکانی به ظاهر امن، همراه با تن صدای پایین برای حفظ حریم خصوصی شما کفایت نمی کند.

بنابر اعلام کارشناسان حوزه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی، طی کنفرانس اخیری که در توکیو انجام گرفت، شنود و رهگیری از طریق مکالمات تلفنی در دستگاه های مشهور و قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge و Galaxy Note 4 امکان­پذیر می باشد.

متخصصان، این تلفن­های همراه را با هدف انجام  ارتباطات رادیویی به  یک چیپست مجهز کرده­اند. فرد مجرم به کمک این Chipset، برای انجام رهگیری، از روش جاسوسیMan-in-the-middle Attack  استفاده می­کند.

این شیوه، یک تکنیک قدیمی است که تبهکاران سایبری را قادر به شنود، رهگیری، پایان دادن به مکالمه­ی تلفنی و همچنین خواندن غیر مجاز پیغام­های کاربر بدون اطلاع وی می­سازد. با استفاده از این تکنیک ساده، تبهکاران سایبری می­توانند مکالمات تلفنی را ضبط کرده و به این ترتیب عملیات جاسوسی خود را محقق سازند.

 

تکلیف نگرانی صاحبان گلکسی چیست؟

بر اساس گزارش منتشر شده از شرکت امنیتی پاندا، متخصصان امنیتی هنوز جزییات کاملی از این روش جاسوسی ارائه نکرده­اند. اما کارشناسان فنی شرکت سامسونگ با آگاهی از این اشکال بزرگ، می­توانند تا دیر نشده این نقص بزرگ را از دستگاه های خود برطرف کنند و طرفداران خود را از این نگرانی نجات دهند.

متاسفانه، این روش شنود نمونه­ای بسیار کوچک از روش­های متعدد جاسوسی موجود می باشد. برخی تبهکاران با استفاده از ژیروسکوپ قادرند با هدف جاسوسی در تماس­های تلفنی، حتی ارتعاشاتی که توسط صدای گوینده تولید می­شود را ضبط کنند.


توصیه ما به مشترکان تلفن های هوشمند سری گلکسی سامسونگ :

مسلماً جلوگیری از انجام مکالمات تلفنی کاری غیر ممکن است اما با این راهکارهای ساده می­توانید امنیت اطلاعات محرمانه­ی خود را تا حد قابل توجهی حفظ کنید.

توصیه می­شود از مطرح کردن هرگونه اطلاعات مرتبط با حساب­های بانکی و رمزهای محرمانه در مکالمات تلفنی جداً خودداری نمایید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران،همچنین به‌عنوان دومین راهکار، از صحبت کردن در مکان­های شلوغ که احتمال شنود مکالمات شما توسط اطرافیان وجود دارد، اجتناب کنید.

  • ۹۴/۱۰/۱۲

سامسونگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">