ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال اینترنت کشور رفع شد!

| سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: از ظهر دیروز (دوشنبه)، اختلال کانالهای صوتی و اینترنت کشور که ناشی از قطع کابل فیبرنوری جاسک - فجیره بود، با استفاده از مسیرهای دیگر کاملا رفع شد.

کابل فیبرنوری جاسک - فجیره حدود ساعت سه بامداد دیروز برای دومین بار ظرف یک سال اخیر قطع شد.

"وفا غفاریان"روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا با بیان اینکه این کابل حدود ‪۱۰‬ ‪ STM1‬ظرفیت دارد، گفت: در اثر این قطعی، نصف روز هم فشار محدودی روی اینترنت کشور آمد که برای رفع آن هم دو ‪STM1‬ خط اضطراری از مسیر دیگری گرفتیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود:دیروز عصر هم شرکت ارتباطات زیرساخت در مذاکره بود که چهار ‪ STM1‬دیگر اضافه کند و تقریبا می‌شود گفت که الان هیچ اختلال و ایرادی در شبکه اینترنت وجود ندارد.

وی گفت:همچنین یک کشتی مخصوص تعمیر کابل، بلافاصله برای تعمیر این کابل از بنادر کویت به سمت ایران حرکت کرد، ولی کابل هنوز تعمیر نشد و باید محل یا محلهای قطعی شناسایی شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:اگر قطعی از یک نقطه باشد، ظرف یک یا دو روز تعمیر می‌شود و اگر چند نقطه قطع شده باشد و یا احیانا نیاز به تعویض طولی از کابل باشد،بیشتر طول می‌کشد.

غفاریان در پاسخ به این پرسش که به رغم اینکه کابلهای زیردریایی امنتر از کابلهای زمینی هستند، چرا کابل جاسک فجیره برای دومین بار ظرف یک سال قطع می‌شود، پاسخ داد: یک دلیل این است که خلیج فارس و دریای عمان خیلی عمیق نیست و دلیل دیگر اینکه احتمالا شرکت اجراکننده کابل را در عمق کافی دفن نکرد و یا در سطح است که باعث می‌شود کابل براحتی در اثر تماس با لنگر کشتیها قطع شود.

  • ۸۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">