ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه ثنا یا همان «ثبت‌نام الکترونیک قضایی» که از الزامات طرح شکایت در محاکم یا به قول مسؤلان دستگاه قضا، هرگونه کار حقوقی با دادگستری‌هاست، چهار روز است دچار اختلال شده است و این اختلال هنوز هم ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، یکی از مشکلات دستگاه قضا در سال‌های گذشته این بود که درصد بالایی از ابلاغیه‌ها به دست مردم نمی‌رسید و همین مسئله موجب بروز مشکل برای مردم و قوه‌قضاییه می‌شد.

برای برطرف کردن این مشکل، دستگاه قضایی پس از دو سال مطالعه، برای نخستین بار سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را در سال 95 بر مبنای تجویز ابلاغ الکترونیک در ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری جدید، راه‌اندازی کرد.

به منظور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه، بر اساس ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری جدید،  سامانه‌ای تحت عنوان ثبت‌نام الکترونیک قضایی یا همان ثنا راه‌اندازی کرد و افرادی که قصد طرح شکایت در محاکم دارند، ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام اولیه را انجام داده و سپس برای تایید اطلاعات ثبت شده و احراز هویت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و شناسه انحصاری قضایی خود را دریافت کنند.

بر اساس مراجعه‌ای که خبرنگار تسنیم روز پنجشنبه 30 فروردین ماه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ثبت‌نام در سامانه ثنا داشت، اعلام شد که سامانه مزبور چهار روز است با اختلال مواجه شده است و هیچگونه ثبت‌نام یا احراز هویتی قابل انجام نیست و معلوم نیست چه زمانی این مشکل رفع می‌شود.

بنابر اعلام مسؤلان قضایی، به موجب قانون چه کسانی که در دستگاه قضایی پرونده حقوقی و کیفری دارند و چه کسانی که اصلاً پرونده‌ای در دستگاه قضایی ندارند باید در این سامانه ثبت نام کنند.

  • ۹۷/۰۱/۳۱

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">