ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال پیامرسان‌های داخلی رفع شد

| سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اختلال رخ داده در روند فعالیت تعدادی از پیامرسان های داخلی را ناشی از ایجاد مشکل در شبکه تامین برق یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته، مشکل این پیامرسان ها برطرف شده و همه آنها مشغول به فعالیت و ارایه خدمت به کاربران هستند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمد احسان خرامید رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در گفت وگو با شبکه خبر درباره اختلال در روند فعالیت تعدادی از پیامرسان های داخلی گفت: ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مردم شریف کشور بابت اختلال رخ داده ساعت ۱۸:۳۰ امروز (دوشنبه) به دلیل ایجاد مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت باعث قطع برق به مدت ۵ دقیقه شد که بلافاصله با تلاش همکاران مشکل برق رخ داده، مرتفع شد.
وی افزود: همکاران وزارت ارتباطات در تلاش هستند تا فرایند فنی لازم بعد از برقرار شدن برق نیاز است را طی بکنند تا به سرعت این اختلال برطرف شود تا ادامه خدمت رسانی در پیامرسان های داخلی از سر گرفته شود.
خرامید با اشاره به اینکه مشکل رخ داده فقط در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و سراسری نیست، تصریح کرد: مشکل تامین برق در آن دیتاسنتر نیز برطرف شده اما بعد از وصل مجدد برق برای ادامه خدمت رسانی زمانی لازم است و در تلاش هستیم که این زمان کوتاه شود تا کاربران بتوانند مثل گذشته از آنها استفاده کنند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره زمان بازگشت فعالیت پیامرسان های داخلی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا حداکثر ظرف یک ساعت آینده مشکل را کامل برطرف کنیم تا مردم بتوانند از پیامرسان ها استفاده کنند. هم اکنون بخشی از مشکل برطرف شده ولی برای اینکه مردم بتوانند روی گوشی های خود از پیامرسان ها استفاده کنند شاید تا یک ساعت دیگر بیشتر زمان نبرد و به محض رفع کامل این اختلال اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت حق مردم است، افزود: ضمن پوزش مجدد بابت این موضوع، مشکلات اینچنینی ناگهانی بوجود می آید و از قبل خبر نمی کند اما همانطور که دوستان در صداوسیما و رسانه ها در عملکرد وزارت ارتباطات شاهد یودند به محض دریافت اطلاعات جدیدتر وظیفه خود می دانیم که اطلاع رسانی کنیم و شفافیت را بوجود بیاوریم چراکه مردم و کسب و کارها در حال استفاده از این پلتفرم های بومی هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات از به مدار بازگشتن همه پیامرسان های دچار مشکل شده از نیمه شب گذشته خبر داد و گفت: فقط پیامرسان "ایتا" مشکلش باقی بود که خوشبختانه امروز صبح مشکل آن نیز رفع شد به مدار فعالیت بازگشت.
وی افزود: هم اکنون همه پیامرسان ها و پلتفرم های داخلی که دیشب به دلیل مشکل ایجاد شده در شبکه تامین برق آنها دچار اختلال شده بودند، مشغول به خدمت رسانی هستند و بدون مشکل در حال فعالیت هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">