ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالیکه مناقشه بر سر فیلم زندگینامه استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل بالا گرفته است، یکی از دوستان وی از ساخت فیلم و ترسیم شخصیت او در فیلم دفاع کرده است.

جان اسکالی که یکی از همکاران جابز در تاسیس اپل به شمار می آید، گفت: لحظات بسیاری در فیلم وجود دارد که من و استیو وزیانیک (از دیگر دوستان جابز) می گفتیم دقیقا جابز همینطور بود.

اسکالی که از 1983 تا 1993 مدیریت اپل را برعهده داشت، یکی از شخصیت های کلیدی در فیلم زندگینامه ای استیو جابز است.
فیلم داستانی استیو جابز سومین فیلمی است که با موضوع زندگی جابز ساخته می شود. اما مانند فیلم های قبلی با اعتراضاتی از سوی نزدیکان و حتی همسر او روبروست که می گویند تصویر خشنی از جابز ترسیم می کند.
وی گفت: من استیو جابز جوان را به خوبی می شناختم و او شخصیتی بسیار بزرگ تر و بهتر از آن چیزی بود که مخاطب بعد از دیدن این فیلم به آن می رسد.
اما دنی بویل کارگردان و آرون سورکین فیلمنامه نویس این فیلم که پیش از این در فیلم میلیونر زاغه نشین با هم همکاری کرده بودند؛ معتقدند فیلم بر اساس قواعد هنری ساخته شده است.
فیلم همچنین رابطه جابز با اسکالی را که اکنون 76 ساله است به خوبی بررسی می کند، در ضمن جابز را به عنوان یک پدر و شخصیتی کارآفرین مطرح می کند که قربانی اخلاق شناخته شده خودش است.
بعضی صحنه های بسیار مورد مناقشه زمانی است که شخصیت ها در حال مجادله بر سر تبلیغات در اپل و خروج جابز از این شرکت هستند.
فیلم زندگینامه استیو جابز برای اولین بار در جشنواره تلوروید (5 سپتامبر/ 14 شهریور) به نمایش در آمد به صورت محدود از 9 اکتبر (19 مهر) در نیویورک و لس آنجلس و از 23 اکتبر (اول آبان) در سراسر آمریکا به نمایش عمومی در خواهد آمد.
به گزارش ایرنا استیون پاول جابز (1955 تا 20111)، کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه ای اپل و یکی از چهره های پیشرو در صنعت رایانه بود. جابز بیست و یکساله به همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ ساله، در سال 1976 شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یک سال پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد.
معرفی آی پاد در سال ۲۰۰۱، پرده برداری از آی تیونزاستور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آی فون و آی پد در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ از جمله اقدامات دوران جابز بود .
در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت هایش ادامه داد. جابز بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در سال ۲۰۱۱ و ۵۶ سالگی درگذشت.

  • ۹۴/۰۷/۲۱

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">