ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه‌ روند کاهشی قیمت سیم‌کارت

| يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۸۵، ۰۱:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

واگذاری اولویت سیم‌کارت‌های اپراتور اول (ثبت‌نامی بهمن 84) از روز شنبه - 25 آذرماه - در کشور آغاز می‌شود و کارشناسان معتقدند با وجودی که اعلام واگذاری‌ این اولویت‌ها در قیمت‌ سیم‌کارت‌ها در بازار هنوز تاثیری نداشته است، اما روند رو به کاهش قیمت سیم‌کارت‌ها ادامه می‌یابد.

به گزارش (ایسنا)، با توجه به ورود سیم‌کارت‌های ایرانسل، بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های اپراتور اول تا حدودی از رونق افتاد و حتی بلافاصله بعد از واگذاری این سیم‌کارت‌ها بازار با رکود مواجه شد، اما بعد از گذشت چند هفته از آغاز واگذاری‌ها بازار تقریبا از این حالت خارج شد و با سیری عادی به کار خود ادامه داد.

بنا بر گفته‌ی فروشندگان سیم‌کارت‌های تلفن‌ همراه در بازار امروز تهران، سیم‌کارت‌های با کد چهار در میان سیم‌کارت‌ها به دلیل ارزان بودن آن‌ها نسبت به بقیه‌ی کدها فروش بیشتری دارد و درنتیجه با کاهش قیمت کمتری نیز مواجه شد.

اما واگذاری اولویت‌های سیم‌کارت مربوط به ثبت‌نام بهمن 84 در آذرماه که در تهران با کد هفت توزیع خواهد شد، از روز شنبه آغاز می‌شود. افشار فروتن لاریجانی - رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی - در ارزیابی خود از وضعیت قیمت‌ها با توجه به واگذاری اولویت‌ها به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به این واگذاری‌ها، روند رو به کاهشی در قیمت سیم‌کارت‌ها را پیش رو داریم، اما با توجه به اختلاف قیمت کدها، میزان دقیق این کاهش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ از طرفی به طور قطع با این روند قیمت ثبت‌نامی سیم‌کارت‌ها که 360 هزار تومان است نیز کاهش خواهد یافت.

وی یادآور شد: بحث کاهش قیمت‌ها تا حدودی توسط تمامی بخش‌های فعال پذیرفته شده و به طور قطع با واگذاری‌های جدید سیم‌کارت‌ها که احتمالا با کدهای جدید هفت می‌باشند، دوباره کاهش قیمت را در سری‌های جدید سیم‌کارت‌ها شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، سیم‌کارت تلفن‌ همراه با کد دو در بازار امروز تهران تا 600 هزار تومان خریداری ‌شد و تا 615 هزار تومان به فروش ‌رسید، همچنین سیم‌کارت صفر با کد سه تا هزار تومان خریداری ‌شد و تا 535 هزار تومان به فروش ‌رسید.

سیم‌کارت‌ تلفن همراه با کد چهار نیز تا 405 هزار تومان خریداری شده و تا 415 هزار تومان فروخته ‌شد، سیم‌کارت صفر با کد پنج نیز به مبلغ 440 تا 445 هزار تومان خریداری و تا 455 هزار تومان فروخته ‌شد؛ سیم‌کارت صفر با کد شش هم تا 430 هزار تومان خریداری و تا 445 هزار تومان فروخته شد.

قیمت‌ سیم‌کارت‌ها با کد پنج و شش با بیشترین کاهش در حدود 40 هزار تومان در ده روز گذشته مواجه بود؛ سیم‌کارت‌های با کد چهار که بیشترین خرید و فروش را در بازار دارد و همچنین با کد سه با کاهش قیمت تا ده هزار تومان همراه بود و در سیم‌کارت با کد دو تقریبا تا پنج هزار تومان کاهش قیمت داشتیم؛ در هر حال فروشندگان معتقدند اعلام واگذاری سیم‌کارت‌های اولویت آذرماه هنوز تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشته است.

به گفته‌ی فروتن لاریجانی ورود سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل)، خلاء موجود بین سیم‌کارت‌های اپراتور اول و تالیا را پر کرده و باعث شده افراد بیشتری تحت پوشش شبکه قرار گیرند و این دو شبکه اهرم‌های کمکی برای شبکه اپراتور اول به شمار می‌روند، و از طرفی ورود سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا و اپراتور دوم تلفن همراه در چرخه‌ی مصرف تاثیر مثبتی دارد و ایجاد رقابت می‌کند؛ زیرا طبیعتا اپراتور اول برای ارایه‌ی سرویس بهتر تلاش بیشتری کرده و در جهت برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش خواهد داشت.

در هر حال فروشندگان سیم‌کارت در بازار معتقدند که قیمت‌ سیم‌کارت‌های اپراتور اول به دلیل ورود سیم‌کارت‌های اپراتور دوم دیگر هیچ زمان به روند اولیه‌ی خود و قیمت‌های قبلی خود باز نخواهد گشت.

  • ۸۵/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">