ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارس منطقه آزاد الکترونیکی می‌شود

| سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: طرح جامع شبکه‌‏های مخابراتی منطقه آزاد ارس در مساحت بیش از 11 هزار هکتار اجرا می‌‏شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد ارس، علی جلیلی از امضاء تفاهم‌نامه این سازمان و مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای تهیه و اجرای این طرح خبر داد و افزود: مکالمات تلفنی، سرویسهای IT و مراکز سوئیچینگ بر اساس فناوری‌های نوین جهانی از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ارس را به عنوان نزدیکترین منطقه آزاد کشور به اروپا و آسیای میانه نقطه‌ای طلایی از لحاظ مزیت‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات خواند و اظهار داشت: در توسعه زیرساخت هایIT ارس از نسل مدرن سیستم‌های مخابراتی جهان مطابق با بالاترین استانداردهای اروپایی بهره خواهیم برد و با اتصال ارس به حلقه‌های دیتای جهانی ضمن ایجاد امکان کسب و کار الکترونیک و ارایه خدمات پشتیبانی به شرکت‌های اروپایی، ایمنی شبکه فیبر نوری کشور که در حال حاضر بیش از 85 درصد وابسته به ارتباط فیبر نوری میان «جاسک» در جنوب ایران و «فجیره» در امارات متحده عربی است را افزایش خواهیم داد.

جلیلی از آغاز مذاکرات با ایرانیان مقیم خارج از کشور که علاقمند به سرمایه‌گذاری در زمینه ICT هستند خبر داد و تصریح کرد: ظرف 2 تا 3 سال آینده با تکمیل زیرساخت‌های ICT در ارس این منطقه به طور کامل به شکل «دولت الکترونیک» اداره خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به برنامه این سازمان برای آموزش جوانان بومی در زمینه ICT و فراهم‌آوری نیروی کار بومی و متخصص در این زمینه، ضمن دعوت از کارآفرینان حوزه ICT برای حضور در ارس خاطرنشان کرد: به لحاظ ICT تا چند سال آینده ارس موقعیتی مشابه کشورهای اروپایی را خواهد داشت و زمینه تولید، اشتغال و بازرگانی بدون حضور فیزیکی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد بود.

وی میزان سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات را از شاخص‌های توسعه یافتگی خواند و افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های ICT در ارس هر نوع سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی بیشتری خواهد داشت و دسترسی به سرویس‌های ارتباطات سیار و ارتباطات دیتا با کیفیتی فراتر از سایر نقاط کشور فراهم خواهد بود.

  • ۸۵/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">