ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استخراج پنهانی رمزارزها قاچاق محسوب می‌شود

| چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

استخراج رمز ارز‌ها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است

همایون حائری در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون در کشور عده‌ای با بهره‌گیری از سوخت فسیلی یارانه‌ای و هزینه‌های یارانه‌ای صنعت برق اقدام به استخراج رمز رز‌ها همچون بیت‌کوین می‌کنند که این کار اگر به صورت پنهانی و بدون پایش برق مصرفی هم باشد، می‌تواند مفهوم قاچاق انرژی را در اذهان القا کند.
وی ادامه داد: دولت در حال تدوین نرخ و ضوابط لازم برای فعالیت استخراج رمز ارزهاست و به زودی شرایط این کار برای استفاده از شبکه برق سراسری اعلام می‌شود.
پیش از این، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری خود اعلام کرده بود اگر اقدام موثری در زمینه مصرف برق واحد‌های استخراج بیت‌کوین صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحد‌ها کنیم.
حائری گفته بود استخراج هر بیت کوین حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدامی موثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحد‌ها کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">