ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده از سامانه‌های قضایی الزامی است

| سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: براساس قانون آیین دادرسی کیفری استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی در طرح شکایت و دعاوی، ارجاع پرونده، احضار متهم و ابلاغ اوراق قضایی، الزامی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری درجلسه رؤسا و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه دادگستری کل استان کردستان افزود: ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری استفاده از سامانه‌های رایانه ای و مخابراتی را در طرح شکایت و دعاوی و ارجاع پرونده و احضار متهم و ابلاغ اواق قضایی و نیابت قضایی الزامی کرده است.

معاون قوه قضائیه با بیان این که این جلسه برای تأکید بر الزاماتی است که در حوزه الکترونیکی در قانون آیین دادرسی کیفری ایجاد شده است، افزود: در تبصره این آیین نامه ابلاغ الکترونیکی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: دادگستری استان کردستان از حیث سلامت اداری جزء بهترین دادگستری‌های کشور است، زیرا قضات و کارکنان این استان دارای کمترین پرونده تخلفات هستند و رؤسای دادگستری‌ها و دادستانها نسبت به سلامت قضات و کارمندان حساسیت خاصی دارند.

گروسی گفت: در حوزه سمپ بیشترین پیگیری را داریم و امتیازات واقعی را داریم و آمار بسیار شفاف است. با وجود این باید با استفاده از دستگاه‌های جدید یک جاذبه‌هایی را برای کارمندان ایجاد کنیم و نرم افزارهای موجود در سیستم سمپ را بروز کنیم.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: تشکیل این جلسه برای تأکید بر الزاماتی است که در حوزه الکترونیکی در قانون آیین دادرسی کیفری ایجاد شده است.

وی گفت: به ویژه ماده ۱۷۵ قانون مرقوم که استفاده از سامانه‌های رایانه ای و مخابراتی را در طرح شکایت و دعاوی و ارجاع پرونده و احضار متهم و ابلاغ اواق قضایی و نیابت قضایی الزامی کرده و در تبصره آن آیین نامه ای راجع به ابلاغ الکترونیکی را بر عهده دستگاه قضایی گذاشته است.

  • ۹۵/۰۹/۲۳

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">