ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده از کارت سوخت مجددا الزامی می‌شود

| دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی استفاده از کارت هوشمند سوخت را مجددا الزامی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک فوریت طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را تصویب کردند تا پس از بررسی آن در کمیسیون تخصصی، به صحن علنی ارائه شود.

این طرح با هدف الزامی کردن استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاه های عرضه بنزین و گازوئیل ارائه شده و در دلایل توجیهی آن که به امضای ۱۱۶ نماینده رسیده، آمده است: استفاده از کارت سوخت ضمن ارائه اطلاعات ارزشمند از وضعیت ناوگان حمل و نقل و مصرف سوخت انواع خودرو، شفافیت عرضه سوخت را افزایش می دهد و از قاچاق جلوگیری می کند؛ همچنین با اجرای سیاست های مختلف قیمتی و غیرقیمتی بر بستر آن می توان مصرف سوخت را کاهش داد و قیمت ها را مطابق هدفمندسازی یارانه ها اصلاح کرد. تصویب این طرح همچنین از قاچاق بنزین نیز جلوگیری می کند.

بر اساس این طرح، در ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۱۸ آذر ماه ۱۳۸۶ عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش های حمل و نقل و صنعت کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» می شود.

همچنین بر اساس بخش دیگری از این طرح، یک تبصره به این شرح به ماده یک قانون مربوطه الحاق می‌شود:

دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.

یک فوریت این طرح با ۱۱۲ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">