ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتراف مدیر عامل سابق توییتر به اشتباهاتش

| چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

جک دورسی مدعی شد که بزرگ‌ترین اشتباهش در زمان مدیرعاملی توییتر ادامه‌دادن به ساخت ابزار‌هایی بود که به آن‌ها اجازه کنترل گفتگو‌های عمومی را می‌داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین توییتر بالاخره در مطلبی طولانی به ماجرای پرونده‌های توییتر که تاکنون در پنج قسمت از سوی ایلان ماسک منتشر شده‌اند، واکنش نشان داد. او پذیرفت که در زمان مدیریت خود اشتباهاتی داشته، اما مدعی شد که هیچ نیت بدی پشت این اشتباهات نبوده است. وی همچنین اعلام کرد که قرار است سالانه ۱ میلیون دلار به تیم توسعه پیام‌رسان سیگنال کمک کند.

جک دورسی در پست خود مدعی شده است که بزرگ‌ترین اشتباهش در زمان مدیرعاملی توییتر ادامه‌دادن به ساخت ابزار‌هایی بود که به آن‌ها اجازه کنترل گفتگو‌های عمومی را می‌داد. او می‌گوید: «این [ابزارها]با قدرت بیش‌از‌حد خود، شرکت را دچار مشکل کردند و ما را تحت فشار بیرونی قرار دادند. به‌طور کلی فکر می‌کنم شرکت‌ها بیش‌از‌حد قدرتمند شده‌اند و این قضیه با تعلیق اکانت ترامپ برای من کاملاً واضح شد.»
 
با این حال، دورسی می‌گوید آن‌ها در آن زمان بهترین تصمیم را برای یک شرکت سهامی عام گرفتند، هرچند این تصمیمشان به نفع اینترنت و جامعه نبود. او در‌واقع می‌گوید زمانی از اصلاح این شبکه اجتماعی قطع امید کرد که یک کنشگر در سال ۲۰۲۰ سهام‌دار این شرکت شد و این اتفاق به دورسی فهماند که نمی‌تواند یک شرکت سهامی عام را به‌شکل مناسب کنترل کند. در‌نتیجه، او برنامه خروج خود از توییتر را آغاز کرد.
 
مدیرعامل سابق توییتر می‌گوید: «همچنان باور دارم که هیچ نیت بد یا هدف مخفیانه‌ای در کار نبود و همه ما براساس بهترین اطلاعاتی که در آن زمان در اختیار داشتیم، عمل می‌کردیم؛ البته اشتباهاتی هم رخ داد. اما اگر به‌جای توسعه ابزار‌هایی برای خودمان، تمرکز را روی ابزار‌هایی برای استفاده از این پلتفرم توسط مردم می‌گذاشتیم و خیلی سریع‌تر به‌سمت شفافیت مطلق حرکت می‌کردیم، احتمالاً به اینجا نمی‌رسیدیم که نیازمند شروعی دوباره باشیم.»

  • ۰۱/۰۹/۲۳

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">