ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتایج بررسی های متخصصان روانشناسی دانشگاه ادلاید استرالیا نشان می دهد افرادی که به بازی های ویدئویی با قابلیت خرید علاقه دارند، به احتمال زیاد به سمت قمار هم کشیده می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وی تری، ساز و کار خریدهای داخلی در این بازی های ویدئویی شباهت های زیادی با شیوه قمار کردن دارد و لذا می تواند موجب افزایش تمایل کاربران به این اعتیاد خطرناک شود.

پژوهشگران برای تحقیق در مورد این موضوع طیف گسترده ای از بازی های محبوب آنلاین که در آنها قابلیت خرید اقلام مختلف وجود دارد را بررسی کردند. کاربران این بازی ها با پرداخت مبالغی اندک می توانند امکانات اضافی برای پیشبرد بازی های مختلف خریداری کنند. 

در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که برخی بازی های آنلاین باعث می شود کاربران به صرف بی پایان و همیشگی پول به منظور خرید اقلام مختلف تمایل پیدا کنند. کاربران این بازی ها به صرف وقت برای تکرار رفتارهای این چنینی نیز علاقه پیدا می کنند و یکی از زمینه های تکرار چنین رفتارهایی قمار است.

ناچیز بودن مبالغ پرداخت شده در این شیوه باعث می شود تا فرد متوجه هزینه کلان استفاده از بازی های انلاین دارای قابلیت پرداخت داخلی نشود. هزینه قطعی و نهایی این نوع پرداختها نیز تنها پس از آن مشخص می شود که فرد از نظر روانی و مالی به این کار وابسته شود و در این شرایط نمی تواند عادت به صرف چنین هزینه هایی را کنار بگذارد.

افرادی که به اجرای این بازی های آنلاین عادت کنند روز به روز پول بیشتری را برای چنین کاری صرف می کنند و ناگهان متوجه می شوند که پول های زیادی را به باد داده اند. عطش برای پشت سر گذاردن مراحل مختلف و کسب پیروزی نهایی نیز این روند را تشدید می کند و لذا کاربران باید جلوی اعتیاد به چنین بازی هایی را بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">