ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام تعرفه واردات گوشی برای چهار سال

| شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه با تایید رییس جمهور و ابلاغ "پرویز داودی" معاون اول برای مدت چهار سال تعیین شد.

به گزارش روز شنبه دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی دولت، حقوق ورودی گوشی تلفن همراه و همچنین حقوق ورودی اجزا و قطعات آن از اول مهرماه ‪۱۳۸۵‬ تا پایان ‪ ۱۳۸۸‬به شرح زیر تعیین و تایید شده است.

حقوق ورودی برای گوشی‌های وارداتی که به صورت واردات گوشی کامل(‪(CBU‬ وارد کشور می‌شوند از شهریور ‪ ۸۵‬تا پایان سال ‪ ۱۳۸۸‬معادل ‪ ۶۰‬درصد تعیین شده است.

حقوق ورودی برای اجزا و قطعات واردات گوشی‌های تلفن همراه که در داخل کشور تولید شوند از اول مهرماه امسال تا پایان سال ‪ ۱۳۸۸‬حداقل حقوق ممکن قانونی یعنی چهار درصد تعیین شده و تولیدکنندگانی که قادر به تامین نیاز داخلی تلفن همراه از طریق تولید به صورت مونتاژ قطعات ‪ CKD‬باشند، می- توانند از حداکثر تسهیلات قانونی برای فعالیتهای خود استفاده کنند.

براساس این گزارش واردات به صورت نیم ساخته (‪ (SKD‬نیز در سال ‪ ۱۳۸۶‬شامل ‪ ۳۰‬درصد حقوق ورودی، در سال ‪ ۱۳۸۷‬شامل ‪ ۴۰‬درصد حقوق ورودی و در سال ‪۱۳۸۸‬ نیز ‪ ۴۵‬درصد خواهد بود.

واردات اجزا و قطعات به صورت ‪ CKD‬و ‪ SKD‬بنابه تشخیص واعلام وزارت صنایع و معادن تنها برای واحدهای تولیدی خواهد بود.

همچنین براساس بندهای سه و چهار مصوبه ابلاغی نیز حداکثر مونتاژ به صورت ‪ CKD , SKD‬به ترتیب ‪ ۵۰۰‬هزار و یک میلیون دستگاه در سال در نظر گرفته شده است.

دولت با هدف تشویق سرمایه‌گذاری جدول چهار ساله تعرفه واردات گوشی را تنظیم کرده، به گونه‌ای که تعرفه واردات ‪ SKD‬در آخرین سال (‪ (۱۳۸۸‬معادل ‪۵۰‬ درصد رقم تعرفه در سال ‪ ۱۳۸۶‬افزایش خواهد یافت.

  • ۸۵/۰۹/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">