ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام جنگ فیس‌بوک به هکرها

| سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

برنامه نویسان شبکه اجتماعی فیس بوک برنامه ای با عنوان ThreatExchange را نوشته اند که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به حملات سایبری را برای شرکت های شناخته شده سراسر دنیا فراهم می کند.

به گزارش ایرنا از ساینس، این نرم افزار علاوه بر گردآوری اطلاعات هکرها، نقاط مشترک آن ها، نقشه محل های وقوع حملات و تکنیک ها و روش های مورد استفاده آن ها را نیز شناسیی و اعلام می کند.

در گذشته نیز اقدامات مشابهی برای مقابله با حملات سایبری انجام شده است که از بین آن ها می توان به Soltra برای گردآوری تهدیدات نسبت به خدمات مالی، Threat Central برای تحلیل و به اشتراک گذاری اطلاعات حملات سایبری نسبت به کاربران محصولات HP و دستور اخیر رئیس جمهور ایالات متحده در رابطه با گردآوری و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به مجرمین و حملات سایبری اشاره کرد.
با وجود این بسیاری از شرکت ها به دلایل مختلف از جمله ترس از جاسوسی سایبری یا شکایت کاربران و حتی ترس از این که وقوع این حملات تبدیل به بهانه ای در دست سایر رقبا شود، اطلاعات خود را در اختیار سایرین قرار نمی دهند.
اما فیس بوک معتقد است با ایجاد زمینه مناسب می تواند تمام شرکت ها را برای این کار تشویق کند. به همین علت نرم افزار خاصی را در اختیار هریک از شرکت ها قرار می دهد که اطلاعات مربوط به امنیت سایبری را مستقیما از روی سیستم های کامپیوتری شرکت گردآوری می کند و کارمندان تنها با همان نرم افزارهای عادی سروکار دارند که قبلا برای نظارت بر امنیت سایبری شرکت استفاده می کردند. به علاوه برای اطمینان از رعایت حریم خصوصی، شرکت ها می توانند مشخص کنند که اطلاعات در اختیار چه اشخاصی قرار گیرد.
بر اساس اعلام فیس بوک، برای عرضه این خدمات هیچ هزینه ای را از شرکت ها دریافت نمی کند.
ماه گذشته یک هرزنامه نویس که با لقب spam king شناخته می شود، به دلیل ورود غیرمجاز به حساب های فیسبوک و ارسال میلیون ها پیغام ناخواسته برای سایر کاربران در طول یک بازه 3 ماهه، توسط دادگاه محکوم شد. فیسبوک در تلاش است تدابیری را به کار گیرد که مواردی از این دست تکرار نشود.

  • ۹۴/۰۶/۱۰

فیس‌بوک

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">