ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از افتتاح خط مونتاژ نهایی و آماده‌سازی دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک رای‌دهندگان برای انتخابات دوم اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر شجاعان با اشاره به بازدید امروز رئیس ستاد انتخابات کشور از فرآیند مونتاژ و آماده‌سازی دستگاه‌های احراز هویت گفت: در این خط تولید، تجهیزات در مرحله نهایی مونتاژ بوده و اطلاعاتی مانند سیستم عامل و نرم افزارها مورد نیاز شعبه و همچنین بانک اطلاعات ثبت احوال به صورت آفلاین نصب می‌شود.

وی در همین راستا اشاره کرد: تست کنترل کیفیت، باتری گذاری، نصب سیم کارت و کارت حافظه، نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مربوطه از جمله اقداماتی است که در این مرحله انجام می‌شود. هر دستگاه پس نصب از برنامه های موردنیاز، کنترل کیفیت و تست‌های نهایی در کیف مخصوص قرار داده شده و پلمپ می‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور همچنین با بیان اینکه این دستگاهها تا روز اخذ رای پلمپ خواهند بود، افزود: این تجهیزات در استانها و شهرستانها توزیع خواهند شد و در روز اخذ رای توسط مسئولین مربوطه به شعب منتقل شده و جهت استفاده، فک پلمپ خواهند شد.

وی با اشاره به اعمال استانداردهای کیفی در روند آماده سازی هر یک از دستگاه ها، افزود: علاوه بر این که به ازای تمامی شعب اخذ رای دستگاه تهیه خواهد شد، تعدادی دستگاه نیز به عنوان ذخیره جهت استفاده در صورت بروز اشکال یا نیاز به تعویض، تهیه خواهد شد.

براساس این گزارش، تولید دستگاه احراز هویت الکترونیک در راستای تحقق بخشی از فرایند الکترونیکی شدن انتخابات است که با تایید شورای نگهبان، توسط وزارت کشور اجرایی شده و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این روش از استفاده از کارت ملی جعلی و یا مربوط به  متوفیان و همچنین دو یا چندبار رای دادن هر فرد، جلوگیری خواهد شد.

 

در همین رابطه: جلسات با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ‌الکترونیکی

در خبر دیگری رییس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به جزییاتی از جلسات وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک مجلس، گفت: هنوز شورای نگهبان مراحل در حوزه نرم‌افزار، سخت‌‌افزار و جاگیری سِروِر اصلی را تأیید نکرده است.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح فرآیند‌های انتخابات الکترونیک پرداخت و آن را شامل 23 مرحله دانست و اظهار داشت: برخی از این 23 مرحله در الکترونیکی شدن انتخابات الکترونیک، شامل ثبت‌نام، تأیید صلاحیت، رفع اشکال، تعیین حوزه‌ها و تعیین شعب و... است که در حال حاضر، تمام اینها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در دوره‌های قبلی انتخابات نیز به همین روش بوده است.

رییس کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: موضوعی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان در حال بررسی است و در جلسات مشترک این دو نهاد نیز درباره آنها بحث و تبادل نظر می‌شود، مربوط به مرحله اخذ رأی از رأی‌دهندگان و نیز تجمیع آراء است که فعلا این مرحله به صورت دستی انجام می‌شود. کولیوند با بیان اینکه دو مرحله اخذ رأی از رأی‌دهندگان و تجمیع آراء در مجموع الکترونیکی نیست، افزود: ما بقی کل فرآیند انتخابات، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و قرار شده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در روز دوم اسفند نیز با همین روال انجام شود.

او خاطرنشان کرد: هنوز شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس به‌صورت تمام‌الکترونیک در حوزه نرم‌افزار، سخت‌‌افزار و اینکه سِروِر اصلی در کجا باید قرار گیرد در حال بحث و بررسی هستند، شورای نگهبان باید این مراحل را تأیید کند تا انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک برگزار شود که هنوز از سوی این شورا تأیید نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">