ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افت 600 میلیون دلاری درآمد پیام‌رسان‌ها

| چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

طبق بررسی گروه تحقیقاتی جونیپر، ارزش بازار پیام‌رسانی از 5/113 میلیارد دلار در سال 2014 به 9/112 میلیارد دلار در سال 2019 کاهش خواهد یافت که نشانه‌ 600 میلیون دلار افت ارزش است.

در کل پیش‌بینی می‌کنند که گذرکرد (ترافیک) پیام تا سال 2019 دوبرابر شود که ناشی از برنامه‌های پیام‌رسانی شبکه‌ای معروف به او.تی.تی از قبیل واتس‌اپ و لاین است که گذرکردشان سه برابر شده است و از حدود 31 تریلیون در سال 2014 به 100 تریلیون در سال 2019 افزایش می‌یابند. این در حالی است که هزینه‌ چنین پیام‌هایی را کمتر از یک درصد پیامک عادی (اس‌ام‌اس) و چندرسانه‌ای (ام‌ام‌اس) پیش‌بینی کرده‌اند.

این در حالی است که طبق آخرین بررسی جونیپر، خدمات او.تی.تی با تکاپوی پولی شدن مواجهند. به هر حال رویگردانی کاربران از خدمات پیامک عادی (اس‌ام‌اس) و چندرسانه‌ای (ام‌ام‌اس) باز هم به کاهش درآمد کلی در این حوزه دامن خواهد زد. خدمات پیامکی او.تی.تی هنوز در استفاده از تبلیغات برای کسب درآمد موفق نبوده‌اند که ناشی از پذیرش محدود توسط مصرف‌کنندگان به‌خصوص در بازارهای آسیا است. خدمات پیام‌رسانی در این  بازارها برای کسب درآمد بر فروش‌های درون‌برنامه‌ای مانند فروش چسبانه (استیکر) متکی است. دست‌اندرکاران او.تی.تی اکنون به صرافت افتاده‌اند کارشان را بیشتر گسترش دهند و به سراغ خدمات پرداخت رفته‌اند. برای مثال، لاین خدماتی به نام پرداخت لاینی ارایه کرده است.

خدمات پیام‌رسانی سنتی ‌که بهره‌برداران شبکه‌ ارتباطات سیار (ام.ان.او) ارایه می‌کنند مدت‌ها است توسط خدمات او.تی.تی تهدید شده است، اما از نظر درآمد هنوز پیامک عادی در بازار سیطره دارد و سود بهره‌برداران شبکه‌ ارتباطات سیار (ام.ان.او) از بخش برنامه به فرد (A2P) در حال افزایش است.

یافته‌های کلیدی دیگر این بررسی عبارتند از:

  • پیامک برنامه به فرد (A2P) طی پنج سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت، زیرا پیام‌رسانی بنگاهی به شکل خدمات آگهی و تایید دو مرحله‌ای در حال رشد است.
  • دغدغه‌های کاربران راجع به حریم خصوصی هم به رشد پیامک برنامه به فرد (A2P) کمک خواهد کرد، زیرا تحویل ایمن پیام و قابلیت اطمینان اهمیت کلیدی دارد.(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">